قزوین؛

تلنگری برای دانش آموزان

طرح قاضی مدرسه برای دانش آموزان اول و دوم متوسطه استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این طرح که برای چهارمین سال  از 14 آذر آغاز شده است ، تا پایان سال تحصیلی در 47 مدرسه استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از آنجایی که شروع مصرف دخانیات در 80 درصد افراد زیر 18 سال آغاز می شود، با این طرح  دانش آموزان با جرائم و رفتارهای مجرمانه و نحوه پیشگیری از آنها آشنا می شوند.

صادقی افزود:تمرکز طرح قاضی مدرسه بیشتر بر روی آسیبهای جبران ناپذیر استفاده از سلاح های سرد و مصرف مخدر در بین دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه استان شده است.

فلاح صفری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین افزود:با توجه به اینکه دانش آموزان در محیط خانه و مدرسه رشد می کنند ، در مراحل دوم و سوم  این طرح به منظور آشنایی اولیا و مربیان با معضلات اجتماعی  جلسات آموزشی برگزار می شود.

به گفته مسولئین آموزش و پرورش استان طرح قاضی مدرسه در 3 سال گذشته در کنار طرح های دیگر پیشگیری موجب کاهش 15 درصدی معضلات اجتماعی در بین دانش اموزان شده است.

در این طرح کارشناسانی از دادگستری و نیروی انتظامی با حضور در مدارس موضوعاتی از قبیل آسیب های اجتماعی، آثار وقوع جرم و مسائل حقوقی را به دانش آموزان آموزش می دهند .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.