قزوين ؛

عملیات استانداردسازی مجتمع های خدمات رفاهی آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین گفت: به منظور نظارت بر سطح کمی و کیفی نحوه ارایه خدمات در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی فرآیند ارزیابی و استانداردسازی این مراکز دراستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوين ؛ محمدعلی حضرتی ها افزود: به دنبال دستورالعمل ابلاغی از سوی معاونت گردشگری کشور و اجرای ماده 12 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوبه ششم تیر ماه سال جاری هیات محترم وزیران و با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ضرورت آمادگی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، جهت پذیرایی شایسته از مسافران و میهمانان ورودی به استان، عملیات ارزیابی و استاندرد سازی مجتمع های خدمات رفاهی در سطح استان شروع شد.


وی اظهارکرد: طرح تطبیق استانداردسازی تاسیسات گردشگری توسط موسسه گردشگری کاراد در سطح کشور اجرا می شود و شرایط موجود در این مراکز و تطبیق آن با استانداردهای روز تاسیسات گردشگری مورد بازدید و ارزیابی قرار می گیرد.


حضرتی ها اضافه کرد: اجرای این طرح در سطح استان قزوین توسط اعضای کمیته ارزیابی شرکت نوبانگ اندیشه عامل طرح تطبیق موسسه کاراد در استان قزوین متشکل از چهار کارشناس در زمینه ارزیابی امور فنی، ساختمانی و تاسیسات، کارشناس ارزیاب امور خدمات، تجهیزات و نیروی انسانی، کارشناس ارزیاب امور ایمنی و بهداشت و سرگروه ارزیاب صورت می پذیرد و نواقص و کاستی های تاسیسات بررسی و دستورالعمل هایی جهت رفع آنها صادر و پس از رفع موانع و کسب حد نصاب درجه استاندارد، تاسیسات گردشگری موفق به کسب گواهی استاندارد کیفیت خدمات خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: استانداردسازی خدمات تاسیسات گردشگری شامل مجتمع های خدمات رفاهی، هتل ها، مهمانپذیرها، مراکز اقامتی و نظارت مستمر بر فعالیت این مراکز علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای فعالیت و رقابت دست اندرکاران و افراد شاغل در حوزه گردشگری، نقش مهمی در جذب و ماندگاری مسافران در مقصد خواهد داشت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.