ویتامین D ناجی MS

با توجه به تحقیقات جدید مکمل‌های ویتامین‌ D می‌تواند یک استراتژی درمانی بی‌خطر و مقرون به صرف برای افراد مبتلا به ام اس باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعات متعدد نشان داده میزان پایین ویتامین D در بدن می‌تواند خطر ابتلا به MS را در افراد به صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

علاوه بر این در میان افرادی که مبتلا به این بیماری هستند سطح پایین ویتامین D می‌تواند ناتوانی‌های بیشتری برای آنها در برداشته باشد. 

حال سؤال این است که آیا مکمل‌های ویتامین D می‌تواند برای افراد مبتلا به MS مفید باشد یا خیر؟

پژوهشگران و محققان آمریکایی با انجام یک آزمایش بر روی 40 نفر در بین سنین 18 تا 55 سال اثرات مکمل‌های ویتامین D را بر روی آنها بررسی کردند. 

به توصیه دانشمندان مقدار مناسب و استاندارد مصرف مکمل‌های ویتامین D برای افراد بین 18 تا 70 سال 600 واحد در روز است و افرادی که از دوز بالاتر یا پایین‌تر آن استفاده می‌کنند ممکن است با خطراتی مواجه شوند. در طول مطالعه محققان مقدار ویتامین D موجود در بدن هر فرد را به وسیله‌ی آزمایش خون اندازه گرفتند و رابطه‌ی شاخص فعالیت بیماری با سلول‌های T را مورد ارزیابی قرار دادند.

به طور خاص محققان دریافتند هنگامی که سطح ویتامین D در خون بیشتر از 18 نانو گرم در هر میلی‌متر شود می‌تواند در افراد که MS دارند خطر ساز باشد. باید توجه داشت هیچ تفاوتی در عوارض مصرف مکمل‌های ویتامین D در دو گروه با دوز بالا و دوز پایین وجود ندارد.

هرچند بروز و شیوع MS در آمریکا هنوز قابل دست‌یابی نیست اما برآورد شد که حدود 400 هزار آمریکایی در معرض بیماری MS هستند.

در هر حال هیچ درمانی برای MS وجود ندارد و علائم و دوره‌ی بیماری به طور معمول از طریق داروها اداره می‌شود اما با توجه به گفته‌ی دانشمندان این یافته‌ها می‌تواند یک گزینه جدید درمانی و امیدوارکننده برای MS باشد این یک نتیجه‌ی هیجان انگیز است که ویتامین D پتانسیل این را دارد که درمانی راحت، امن و آسان برای MS باشد. البته تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها مورد نیاز است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۱۴ دی ۱۳۹۴
چی میشه زیاد مطلب بزارین از ms همچنین امیدهایی برای درمان این بیماری لطفا خواهشن
آخرین اخبار