فواید عجیب رفتن به تعطیلات در زمستان برای مبتلایان بیماری‌‌های خاص

رفتن به تعطیلات در فصول سرد سال می‌تواند اثرات درمانی خاصی بر روی برخی از بیماری‌‌ها از خود بر جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران به افراد توصیه می‌کنند در طول فصول سرد سال در صورت امکان حتما مسافرت به مناطق گرمسیر داشته باشند.

گفتنی است، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها سفر به مناطق گرمسیری اطراف دریاها به بهترین شکل می‌تواند نقش نوعی مکمل درمانی برای رفع مشکلات ناشی از تغییرات آب و هوا و سرما را در افراد داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در وهله اول مسافرت و تعطیلات می‌تواند باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون ناشی از کارهای روزانه شود.

کارشناسان همچنین دریافته‌اند گذراندن تعطیلات در مناطق گرم می‌تواند سبب افزایش دریافت ویتامین D توسط بدن از نور خورشید شود و به این ترتیب باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کم شدن میزان ابتلا به انوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی شود.

کارشناسان گذراندن تعطیلات در فصول سرد سال در مناطق گرمسیر را به ویژه به بیماران مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی از جمله ام اس، آلرژی، سل و بیماری پوستی پسوریازیس توصیه اکید می‌کنند.

همچنین خوردن غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، در حین تعطیلات می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی، زیبایی پوست و کاهش ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی شود و در نهایت گذراندن تعطیلات در یک منطقه خوش آب و هوا به ویژه اطراف دریا می‌تواند سبب جذب بیشتر اکسیژن و در نتیجه تولید بیشتر ماده شیمیایی سروتونین و بهبود کیفیت خواب در افراد شود.

در عین حال دانشمندان توصیه اکید می‌کنند که افراد در ساعات غیرخطرزا در ساحل دریا قدم زده و یا شنا کنند و در تمام طول تعطیلات استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را فراموش نکنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار