فوت ۴۲ نفر در اثر ابتلا به آنفلوانزا/دلیل فوت بیماران آنفلوانزایی

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون 42 نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کرده‌اند، گفت: تاکنون 42 نفر در اثر آنفلوآنزا در استان کرمان، سیستان و بلوچستان، کرج، لرستان و آبادان جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر محمد مهدی گویا مدیر مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آمار فوتی بر اثر بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: 42 نفر تا به حال در اثر بیماری آنفلوآنزا فوت شده‌اند که از این تعداد 33 نفر در استان کرمان، 5 نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در کرج، 2 نفر در لرستان، یک نفر در آبادان جان خود را در اثر ابتلا به آنفلوآنزا از دست داده‌اند.

وی در خصوص اینکه چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند، گفت: تمام افرادی که فوت شده‌اند بلا استثناء یک بیماری زمینه‌ای داشته‌اند که منظور از بیماری زمینه‌ای بیماری قلبی مزمن، بیماری ریوی مزمن، سرطان، بیماری‌های کلیوی مزمن، نارسایی کلیه و کبد، زنان باردار، افرادی که به هر دلیلی سیستم دفاعی بدن آنها ضعیف شده و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، می‌باشد که بیشتر در معرض ابتلا به انواع شدید این بیماری قرار دارند که تمام افرادی که فوت شده‌اند در این گروه قرار دارند.

وی افزود: خوشبختانه هیچ کدام از موارد فوتی در سنین زیر 18 سال نبوده‌اند و این خود نشان‌دهنده تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل و پیشگیری آنفلوآنزا است.

گویا در پایان در خصوص اینکه چه افرادی باید واکسن بزنند عنوان کرد: تنها افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند نیاز به زدن واکسن دارند و افراد دیگر نیاز به زدن واکسن ندارند و فقط باید بهداشت فردی را رعایت کنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار