جروزالم پست: آیا تیراندازی تل‌آویو کار داعش بوده است؟

جروزالم پست در گزارشی به تحلیل حادثه تیراندازی تل‌آویو پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان جروزالم پست در گزارشی نوشت: ویژگی‌های حادثه تیراندازی اخیر تل‌آویو که موجب مرگ 2 نفر شد، با همه حوادثی که در سه ماهه گذشته روی ‌داده، متفاوت است. به ادعای این روزنامه، ضارب این حادثه، از ساکنین «وادی عاره» با سابقه کیفری است. وی مدتی را هم در زندان گذرانده است. جروزالم پست مدعی شد: این ضارب براساس اظهارات خانواده  خود و همچنین حکم دادگاه رژیم صهیونیستی تعادل روانی نداشته است. در روز حادثه این ضارب بی هدف شروع به شلیک در محل حادثه کرد و پیش از آنکه مأموران امنیتی از راه برسند با سلاح خود از محل گریخت.

جروزالم پست همچنین نوشت: هنوز انگیزه ضارب مشخص نیست؛ اما شواهدی از زندگی وی، یافتن او را آسان می‌کند. وی شاهد کشته شدن پسر عموی خود در خانه‌شان بود. در سال 2007، پلیس در عملیاتی به زور وارد خانه اوشد و به سوی افراد خانواده‌اش شلیک کرد. یک سال پس از آن، وی به اتهام اقدام به ربودن اسلحه یک پلیس، محاکمه و به پنج سال زندان محکوم شد. در طول مدتی که در زندان به سر می‌برد در بیمارستان روانی بستری شد.

به ادعای این روزنامه، به نظر می‌رسد انگیزه‌های جنایی و خانوادگی در پس این حادثه وجود دارد؛ اما هنوز مشخص نیست وی تحت تأثیر چه افرادی بوده باشد. بررسی حوادث مشابه که پیش از این روی داده است، نشان می‌دهد ضارب یا ضاربان با انگیزه‌های از پیش شکل گرفته دست به کار می‌شوند و هیجان آنی دلیل اصلی کار آنها نیست. در خصوص ضارب تل‌آویو باید گفت اگرچه وی دچار اختلال روانی بوده، بسیار متبحر نیز بوده است.

هنوز مشخص نیست وی با اتوبوس به محل حادثه آمده است ویا با خودروی شخصی و آیا کسی وی را در این تیراندازی همراهی می‌کرد یا خیر.  حادثه تیراندازی تل‌آویو مشابه هیچ‌کدام از حوادث پیشین نبود. ضارب منتظر نیروی پلیس صهیونیست نماند تا از راه برسد و او را بکشد. وی از محل فرار کرد و پنهان شد. از سوی دیگر این حمله سبب ایجاد تردیدهایی در خصوص کارایی نیروی پلیس و نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی شد.


انتهای پیام/
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار