کشف ردپای مظنون اصلی حملات پاریس در بروکسل

ردپای مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس در بروکسل کشف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ حدود دو ماه پس از حملات تروریستی پاریس، "صالح عبدالسلام،" مظنون اصلی این حملات، همچنان تحت تعقیب قرار دارد؛ اما اثر انگشت وی در آپارتمانی در بروکسل کشف شده است.
 
بازرسان بلژیکی اعلام کردند احتمالا همین آپارتمان برای ساخت ابزارهای انفجاری حملات پاریس مورد استفاده قرار گرفته است. این آپارتمان در شمال بروکسل واقع شده است.
 
بازرسان با تفتیش آپارتمان، آثاری از صالح عبدالسلام و همچنین موادی برای آماده سازی ابزارهای انفجاری کشف کردند. احتمالا این مواد در حملات سیزدهم نوامبر در ورزشگاه فرانسه، رستوران ولتر و همچنین سالن تئاتر باتاکلان به کار گرفته شد.
 
بازرسان تلاش می کنند دریابند آیا عبدالسلام به عنوان تحت تعقیب ترین فرد اروپا، پس از حملات پاریس در این آپارتمان اقامت داشت؟

عبدالسلام  12 نوامبر و یک روز پیش از حمله در هتلی در حومه پاریس دو اتاق اجاره کرد. پس از آن ردپای وی در منطقه هجده پاریس کشف شد.  وی در شب حمله خودرویی را در این منطقه رها کرده بود. سرانجام تلفن همراه وی در مونتروژ در جنوب پاریس ردیابی شد.  این همان منطقه ای است که پلیس در آن یک کمربند انتحاری کشف کرد. در نهایت عبدالسلام در چهاردهم ماه نوامبر راهی بلژیک شد.

عبدالسلام همچنان تحت تعقیب است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار