مشهد؛

رشد 2 برابری داوطلبان ورود به بهارستان از حوزه خراسان رضوی

سخنگوی نظارت بر انتخابات خراسان رضوی از رشد 2 برابری ثبت نام کنندگان داوطلب ورود به بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه انتخابات گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از مشهد، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان از رشد دو برابری داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90، شاهد حضور 376 داوطلب بودیم ولی این میزان در سال جاری به 853 نفر افزایش پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی افزود: 12 حوزه انتخابیه در 28 شهرستان خراسان‌رضوی فعال است که هیئت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابی‌ها، به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازد.

وی تاکید کرد: کاری که برعهده هیئت‌های اجرایی در مورد صلاحیت‌ها بوده فردا به اتمام می‌رسد، کسانی که از فیلتر هیئت‌های اجرایی رد شده‌اند باید یک روز پس از اتمام زمان تعیین صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت مراجعه و شکایت خود را اعلام کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان گفت: شاکیان به رای صادره می‌توانند در ساعت اداری با مراجعه به استانداری خراسان رضوی، طی مهلت چهار روزه که قانون برای آن‌ها معین کرده‌ است، شکایت خود را اعلام دارند.

محرابی افزود: بررسی صلاحیت‌ها و آموزش ناظران از جمله اقداماتی است که در حال حاضر صورت گرفته و فضای حاکم بر استان فضای خوبی است.

وی درباره بررسی صلاحیت ها در مجلس خبرگان رهبری گفت: بررسی صلاحیت‌ها در مجلس خبرگان رهبری به عهده شورای نگهبان است، این امر در شهرستان‌ها صورت نمی‌پذیرد و تنها شورای نگهبان این وظیفه را عهده‌دار است؛ کسانی که در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند باید علاوه بر دارا بودن سایر شرایطی که قانون معین کرده، باید مجتهد باشند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.