انعکاس «غروب» از خاور دور تا ایران در خانه هنرمندان

غروب این بار بهانه‌ای برای روایت زیباترین رنگ‌ها در نقاط مختلف جهان شده است.

هادی نوید‌ هنرمندی است که از پنجشنبه 10 دی با آثار خود به نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران آمده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه با عنوان «غروب» گفت: در این مجموعه 38 اثر با موضوع غروب به نمایش گذاشته شده است که شامل عکس‌هایی از طلوع و غروب از نقاط مختلف جهان است.

وی افزود: کشورهای خاور دور، آمریکا، روسیه و تعدادی شهرهای ایران چون اصفهان، مازندران، گلستان و ... از مناطقی هستند که در این عکس‌ها وجود دارند و من مدت‌هاست که مشغول کار کردن روی این موضوع هستم؛ چرا که بهترین رنگ‌ها را می‌توان در این دو وقت پیدا کرد.

نوید تصریح کرد: این مجموعه هم حاصل حدود 6 سال از کارها و سفرهای من است، که در آن‌ها در عین تغییرات شدید نور در زمان‌های مختلف سعی کرده‌ام که المان‌هایی را در قاب عکس‌ها بگذارم که فقط غروب خالی نباشد و بیننده  درکنار غروب با المان‌ها و ترکیبات دیگری نیز آشنا شود که این یکی از دلایل جذابیت نسبی است که مخاطبان به آن‌ها اشاره می‌کردند.

این هنرمند در خصوص لزوم یک تجربه و تمرین در عکاسی بیان کرد: عکاسی یک هنر بصری است و درست مثل کسی که برای یادگیری زبان باید مدام کار و تمرین کند، هنرمند این عرصه نیز باید زیاد عکس ببیند و بگیرد و سوژه‌ای که در نقش بوده را با آنچه که در قاب دوربینش بوده مقایسه کند و از این دست کارها؛ چرا که کار نیکو کردن از پر کردن است.

وی همچنین در خصوص توجه به مخاطب خاطرنشان کرد: میزان توجه به مخاطب به سلیقه هنرمند بستگی دارد، یکی احساس می‌کند که تنها می‌خواهد مخاطب خاص داشته باشد و دیگری برعکس. اصلاً گاهی موضوع نمایشگاه این زمینه را ایجاد می‌کند و خود من مایلم که مخاطب بیشتری را به این فضا جذب کنم که تا الآن بازخوردهای دریافت شده نشان از این رویداد دارد.

گفتنی است؛ آثار این نمایشگاه از 300 هزار تا 2 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 14 دی به این مجموعه مراجعه کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.