کرمان؛

نصب بیش از140 دستگاه جی پی اس روی خودروهای شهرداری

جلسه هماهنگی در خصوص سیستم نظارت بر ناوگان شهرداری جی پی اس در شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،این نشست با حضور شهردار کرمان، معاون خدمات شهری شهردار ،مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات،جانشین معاون خدمات شهری شهردار، مدیر واحد اجرائیات مرکز و شهرداری‌های مناطق و جمعی از کارشناسان حوزه خدمات شهری در دفتر معاون خدمات شهری شهردار برگزار شد.

در این نشست شهردار کرمان ضمن ابراز خرسندی از نصب جی‌پی‌اس روی خودروهای شهرداری کرمان،اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بیش از140 دستگاه جی‌پی‌اس روی خودروهای شهرداری نصب شده که از این تعداد بخش قابل توجهی مربوط به خودروهای موتوری و بخشی نیز مربوط به خودروهای اجرائیات مناطق، آتش‌نشانی و سازمان عمران بوده است.

مهندس علی باباییهدف از این اقدام را ثبت شدن کل مسیر خودروها و نظارت بر عملکرد و فعالیت خودروهای شهرداری عنوان کرد.

وی به قابلیت‌های دیگر دستگاه جی‌پی‌اس اشاره و تصریح کرد: در صورت نیاز این سیستم روی دیگر خودروهای شهرداری نیز نصب خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار نیز در این نشستبا بیان این که این اقدام در راستای کنترل و نظارت هر چه بیش‌تر بر عملکرد رانندگان خودروهای شهرداری انجام شده است، افزود: نصب سیستم جی پی اس این امکان را به ما می‌دهد که تمامی اطلاعات موقعیت جغرافیایی خودروها را به صورت آنلاین و لحظه به لحظه روی نقشه در رایانه به طور مشهود داشته باشیم.

دکتر محمدرضا محمدرضاخانی ضمن اشاره به این که این سیستم برای رانندگان به منزله یک ناظر غیرحضوری عمل می‌کند، گفت: سیستم

جی پی اس کارآیی‌های متفاوتی برای شهرداری از جمله مدیریت و نظارت بر چگونگی مصرف سوخت خودروها، بالا بردن کیفیت و سرعت عمل در انجام امور محوله توسط رانندگان و رعایت اصول و مقررات فنی و ایمنی در هنگام رانندگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان تصمیم دارد سیستم جی پی اس را روی خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نصب کند تا به دنبال آن نظارت بر خودروهای آتش‌نشانی در ماموریت‌های روزانه نظام‌مند شود.

معاون خدمات شهری شهردار گفت: نحوه‌ی عملکرد خودروهای آتش‌نشانی با نصب این سیستم از شروع تا پایان ماموریت، معلوم خواهد شد و گزارشات به طور دقیق و آنلاین به مرکز فرماندهی آن‌ها مخابره شده و قابل مشاهده خواهد بود.  

محمدرضاخانی اظهار امیدواری کرد: در آینده سیستم هوشمندجی پی اس روی خودروهای سایر سازمان‌ها و واحدهای تابعه‌ی شهرداری نیز نصب شود تا راندمان و کیفیت انجام امور محوله، توسط رانندگان در راستای پیشبرد اهداف شهرداری، هر چه بیش‌تر افزایش یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: نصب ، جی پی اس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.