شیراز؛

پرداخت تسهیلات ویژه برای خرید ادوات کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای خرید ماشین ها و ادوات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده در جلسه بررسی روند وضعیت جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با بانک کشاورزی استان فارس، از این پس دریافت تسهیلات برای خرید تراکتور و دنباله بندهای آن تا مبلغ 1 میلیارد ریال نیازی به وثیقه ندارد و ضمانت جهت دریافت این تسهیلات کفایت می کند.

وی افزود: بر همین اساس 50 در صد قیمت تمام شده تراکتور هایی که دارای پلاک صادره از راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا و بیمه باشد به رهن بانک در می آید که با اجرای این دو بند تا حدود زیادی، مشکلات بر سر راه دریافت تسهیلات مکانیزاسیون جهت متقاضیانی که دارای مشکل وثیقه هستند، برداشته می شود.

قاسمی یاد آور شد: عملکرد خط اعتباری 628000 میلیون ریالی مکانیزاسیون در سال 94 شامل معرفی تعداد 1 هزار و 440  طرح به بانک کشاورزی به مبلغ 563631 میلیون ریال بوده که از این تعداد 482 طرح با مبلغ 140570 میلیون ریال جذب شده است و در صد معرفی نسبت به تخصیص اعتبارات معادل  89.7 و در صد جذب نسبت به تخصیص 22.5 است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: وضعیت توزیع اعتبارات خط اعتباری 3، ویژه مکانیزاسیون کشاورزی سال 94 در مرحله اول در زیر بخش زراعت 338.2 میلیون ریال، باغبانی 159.4 میلیون ریال، دام و طیور و آبزی پروری 10.3 میلیون ریال که جمع این اعتبارات 508000 میلیون ریال است و در مرحله دوم نیز از اعتبارات متمرکز مرکز توسعه مکانیزاسیون مبلغ 120000 میلیون ریال دیگر به استان تخصیص داده شده است.

قاسمی گفت: شناور شدن اعتبارات در زیر بخش ها و شهرستان های مختلف را به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بررسی روند وضعیت جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با توجه به بحران خشکسالی، کمبود آب و مصرف بهینه نهاده های کشاورزی به دنبال انتقال کشت محصولات صیفی از مزرعه به گلخانه ها هستیم که در این راستا 69 در صد تسهیلات در خصوص گلخانه جذب شده است و تا کنون 162 طرح به مبلغ 169 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به بهره برداران اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.