یاسوج ؛

انجام 600 مورد بازدید بهداشتی از مرغداری‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام 600 مورد بازدید از مرغداری‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید مصطفی حمیده‌کیش افزود : از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 3 میلیون و 979 هزار و 580 قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان انجام شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: برای تأمین سلامت این تعداد جوجه یک روزه بیش از 12 میلیون و 938 هزار و 500 دوز واکسن مصرف شده است که تمامی این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44، اداره‌کل دامپزشکی استان صد درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمانی و پیش‌گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 135 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره‌ای 2 میلیون و 350 هزار قطعه و پنج واحد مرغداری تخمگذار و پولت به ظرفیت 160 هزار قطعه در استان وجود دارد که مورد مراقبت‌های بهداشتی در جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی قرار می‌گیرند.

حمیده‌کیش عنوان کرد: بر این اساس، در راستای تأمین امنیت و سلامت صنعت طیور و سرمایه این بخش در استان، از ابتدای سال تاکنون طی اجرای فرایند مراقبت فعال بیماری‌ها، 600 مورد بازدید توسط کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی انجام شده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: بازدید ، بهداشت ، مرغداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.