آمار سرطان بر اثر آلودگی هوا رو به افزایش است!

سرطان و آسیب دیدن بیماران تنفسی و... از جمله پیامدهای مواجه طولانی مدت با آلودگی هوا است.

فرشاد فرزادفر رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص تأثیر آلودگی هوا بر افراد بیان کرد: بیشترین مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در بیماران تنفسی و افرادی که آسم دارند به چشم می‌خورد علاوه بر این آلودگی هوا مشکلات زیادی را برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی به وجود می‌آورد. احتمال ابتلا به سرطان نیز در افرادی که طولانی مدت در مواجه با این معضل هستند، بیشتر است.

وی راجع به تأثیر آلودگی هوا بر کودکان عنوان کرد: این عامل به شدت به سلامت کودکان مؤثر است. همچنین عامل زندگی در محیطی که فرد سیگاری در آنجا است در سلامت این کودکان اهمیت بسیاری دارد. مطالعات نشان داده است که مرگ و میر کودکانی که در این شرایط قرار داشته‌اند بسیار بالاتر است.

فرزادفر به افرادی که در محیط‌های آلوده به سر می‌برند توصیه کرد: در روزهایی که هوا ناسالم است کمتر در سطح شهر تردد کنند و در این مواقع از ورزش کردن بپرهیزند. 

وی در پایان با تأکید بر نقش فعالیت نیز یکی مناسب در سلامت خاطرنشان کرد: فراموش نکنید که فعالیت فیزیکی مناسب مهمترین عامل کاهش وزن نسبت بلکه مهمترین عامل برای کاهش ابتلا به دیابت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار