وزیر بهداشت: توافق‌نامه بیمارستان هسته‌ای، توافق کاغذی نبوده است

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه توافق‌نامه بیمارستان هسته‌ای تنها یک توافق بر روی کاغذ نبوده است گفت: معماری این بیمارستان در حال انجام است و امیدوارم به همت شهردار تهران این بیمارستان در موعد مقرر تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه چهارمین همایش بین المللی آلودگی هوا و صدا ضمن بیان اینکه ما از تجربیات بین‌المللی برای کاهش آلودگی هوا برخوردار هستیم، گفت: ما تجربیات لازم را برای مهار آلودگی هوا در کشور داریم، تنها نیاز به اراده و وحدت نظر و همچنین اخلاص در رفتار مسئولین داریم و نباید مسئولین این مشکل را به گردن یکدیگر بیاندازند، از لحاظ سیاسی نمی‌دانم که آلودگی هوا چه میزان خسارت به کشور وارد کرده است، امیدوارم در سال آینده بار بیماری و آسیب به حوزه سلامت و کاهش طول عمر به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
 
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که میزان آلودگی صوتی در کشور چقدر است گفت: سالن همایش امروز مملو از آلودگی صوتی بود ولی آمار دقیقی از میزان آلودگی صوتی در کشور ندارم، شاید یکی از اشکالات کار ما نداشتن آمارهای دقیق است که امیدواریم بخشی که مربوط به وزارت بهداشت است به وظایف خود به خوبی عمل کند. 

هاشمی در خصوص توافق‌نامه بیمارستان هسته ای توضیح داد: توافق‌نامه هسته‌ای روی کاغذ نوشته شد ولی فکر نمی‌کنم شهرداری و سازمان انرژی اتمی تعهدشان تنها روی یک کاغذ باشد تا آنجایی که من اطلاع‌ دارم معماری‌ها در حال انجام است و با همت شهردار تهران امیدوارم بتوانند این بیمارستان را در موعد مقرر تحویل دهند . 

وی در خصوص نقش وزارت بهداشت در کاهش آلودگی هوا گفت: وزارت بهداشت هوا را آلوده نکرده است اما قربانی آلودگی هوا شده است. آلودگی هوا بر اعصاب و روان و آسایش مردم تاثیر جدی گذاشته است. وزارت بهداشت به سهم خود هزینه بالایی را برای آلودگی هوا پرداخته است. ولی متاسفانه باید پاسخگوی عوارض آلودگی نیز باشیم، دستگاه‌های دیگر در کشور از جمله وزارت راه و شهرسازی ، صنایع ،‌رسانه‌ها و ساخت و سازهای بی‌رویه تا حدود زیادی در کنترل آلودگی هوا نقش دارند.
 
وزیر بهداشت در پاسخ به برنامه سه‌شنبه های بدون خودرو برای کنترل آلودگی هوا گفت: آنچه که مسلم است، موضوع آلودگی هوا یک اقدام علمی و یا بهتر بگویم مجموعه‌ای از اقدامات است و نمی‌توان با شعار دادن کاری پیش برد، چرا که کار مقطعی به راس کار آسیب می زند و باید قبول کنیم که همه مقصریم و بتوانیم هر سال گزارش دهیم که توانسته‌ایم بخشی از مشکلات را بر طرف کنیم. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار