همدان؛

پرداخت تسهیلات به 27 هزار و 412 طرح اشتغالزا در استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: امسال 27 هزار و 412 طرح با اعتبار 681 میلیارد تومان در بانک‌های مختلف استان پذیرفته و 21 هزار و 997 طرح 546 میلیارد تومان آن عقد قرارداد شده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از همدان؛ مسعود اقلامی افزود: 2 هزار و 281 طرح نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با اعتبار 81 میلیارد تومان توسط بانک‌ها پذیرش شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ‌هزار و 961 طرح از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در دست بررسی است، بیان کرد: 289 مورد با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در بخش ارزی نیز در سال 93 و امسال 15 طرح متقاضی دریافت تسهیلات بودند، تصریح کرد: 9 طرح با465 میلیون دلار و 128 میلیون یورو در دست بررسی بوده و 6 طرح نیز با اعتبار 2/67 میلیون یورو و 9/14 میلیون فرانک سوئیس نیز عقد قرارداد شده است.

وی  به طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها گریزی زد و عنوان کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت جامعه روستایی و عشایری در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و بهره‌وری، تسهیل و تشویق همکاری گروهی، ارتقای درآمد روستاییان و و ارتقاي شاخص‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال روستایی اجرا می‌شود.

اقلامی گفت: طرح‌های مشارکتی روستایی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، خدمات و بازرگانی و گردشگری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ در دو نوع غیر مشارکتی برای روستاهای با کمتر از 25 خانوار و مشارکتی برای روستاهایی با حداقل 25 خانوار روستایی تشکیل اجرا می‌شود، بیان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح‌های غیرمشارکتی 10 درصد و تسهیلات طرح‌های مشارکتی 3 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تاکنون 34 طرح به کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها معرفی شده که از این تعداد 8 طرح مشارکتی و 26 طرح غیرمشارکتی هستند.

اقلامی در مورد آمار اشتغال استان اظهار کرد: آماراشتغالی که اعلام می‌شود توسط تأمین اجتماعی بوده و کسانی که برای نخستين‌بار بیمه شده و کد بیمه دریافت کرده‌اند، شامل این آمار می‌شوند.

وی افزود: افرادی نیز مشغول به کار هستند که توسط کارفرما بیمه نشده‌اند و شامل این آمار نیستند؛ گفت: آمار اشتغالی که اعلام می‌شود فقط با استناد به اعلام آمار تأمین اجتماعی است.

اقلامی در مورد شکایت‌های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: در این مورد در مقایسه با پارسالهیچ گونه  افزایش  یا کاهشی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و این افراد رصد می‌شوند تا به محض مشغول به کار شدن بیمه بیکاری آنها قطع شود.


انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.