به رشد خلاقیت فرزندتان کمک کنید

رشد خلاقیت کودکان توسط همراهی والدین بوده و رعایت نکاتی می‌تواند به این امر کمک کند.

ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: پرورش خلاقیت از زمان کودکی فرد آغاز که با کمک والدین می‌تواند شکوفا شده تا در بزرگسالی افرادی خلاق، نوآور و مبتکر شوند ولی  برای رسیدن به این مقصود رعایت نکاتی در برخورد با کودک مهم است.

وی در ادامه افزود: هرگز کودک را تحقیر نکرده و زمانی که کاری را نتوانسته به درستی انجام دهد او را با کلماتی که مفهوم شکست داشته و یا بیانگرعدم موفقیت و ناتوانی او در کارها بوده را بکار نبرید.

ازغندی تصریح کرد: با کودک خود مهربان بوده و در صورت امکان با در اختیار قرار دادن شرایطی نظیر بردن به کلاس‌های مختلف موسیقی، نقاشی، خطاطی، طراحی و... کمک به رشد خلاقیت او را در زمینه‌های مختلف کنید همچنین تشویق کارهای خلاقانه و و به نمایش گذاشتن آن‌ها توسط والدین بسیار اهمیت دارد.

این روانشناس کودک در پایان تأکید کرد: اجازه دهید کودک خودش باشد و او را از انجام کارهای به اصطلاح مخالف با جنسش منع نکرده مثلا زمانی که دختری ماشین بازی و یا پسرس عروسک بازی می‌کند، او را مورد تمسخر قرار نداده و هیچوقت در میان اطرافیان خصوصا همسالان، فرزند خود را تحقیر و نصیحت نکنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار