تبریز؛

سهم 40 درصدی آذربایجان شرقی در صادرات شیرینی و شکلات کشور

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: 40 درصد صادرات شیرینی و شکلات کشور به استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین نجاتی در همایش صنایع غذائی افزود : استان آذربایجان شرقی بعد از استان تهران در زمینه واحدهای صادراتی نمونه و ملی در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

به گفته وی، بعد از اتمام پایش آماری واحدهای تولیدی استان مشخص شداز بین 660 واحد صنایع غذایی و آشامیدنی 14 درصد ازکل واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی صنایع غذایی است .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: این استان از نظر تعداد واحدها مقام سوم، از نظر اشتغال رتبه دوم و در زمینه سرمایه گذاری مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی تاکید کرد : با آغاز فعالیت200 واحد در حال توسعه بابا حجم سرمایه گذاری 670 میلیارد تومانی بیش از 4 هزار و 500 شغل جدید ایجاد می شود .

نجاتی با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت معدن و تجارت افزود: در این برنامه راهبری صنایع غذایی به عنوان یکی از 12صنایع پیشگام انتخاب شده و در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه استان نقش مهمی ایفا می کند.

وی ظرفیت تولید صنایع غذایی آذربایجان شرقی را 300 هزار تن برشمرد و ابراز امیدواری کرد: تا 10 سال آینده و طبق هدف گذاری این رقم فعلی به 1 میلیون تن برسد.

 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.