پخش کتاب آسیب‌شناسی جدی شود

توزیع و پخش کتاب به آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد.

جلیل صفربیگی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در خصوص مسئله  توزیع و پخش کتاب گفت: توزیع و پخش کتاب به آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد و باید این مسئله از منظرهای متفاوت صنعتی، تجاری و فرهنگی انجام شود.

وی افزود: سال های زیادی است که مسئله معافیت مالیاتی ناشران و کتاب‌فروشی‌ها مطرح می‌شود اما تا کنون به نتیجه نرسیده است و اختلافی میان امور مالیاتی با این نهادها دیده می‌شود.

این شاعر با اشاره به آنکه آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استانداردهای خاصی را برای کتابفروشی‌ها تعریف کرده است، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کالای فرهنگی که در کنار کتاب به وسیله کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود باید توجه کند. هرگونه حمایت از آن‌ها به نفع صنعت نشر خواهد بود. در صورتی که وام‌هایی به کتابفروشی‌ها اختصاص می‌یابد، با سودهای اندک باشد و باز پرداخت آن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان انجام این مسئله برای کتابفروشی‌ها باشد.

صفربیگی ادامه داد: کتابفروشی‌ها را به سمت صنعتی شدن پیش ببرند و از حالت سنتی خارج کنند. در کنار آن بحث‌های جدید کتاب مطرح شود. البته باید دید خود کتابفروشی‌ها از تسهیلات ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال خواهد کرد یا اینکه این حمایت‌ها تنها به کتابفروشی‌های تهران اختصاص می‌یابد یا شامل حال شهرستان‌ها نیز خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار