شیراز؛

راه اندازی 400 مجتمع فرهنگی دیجیتال در کشور

به منظور ایجاد محیط کسب و کار در زمینه رسانه های دیجیتال 400 مجتمع فرهنگی دیجیتال در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، مدیر شبکه ملی فرهنگ وزارت و ارشاد اسلامی در نخستین جشنواره پویانمایی مجتمع های دیجیتال کشور در شیراز گفت: این مجتمع ها در زمینه های  تولید محتوا، پویانمایی و بازی های رایانه ای فعالیت می کنند .

مهدی افراسیابی افزود: با راه اندازی این مجتمع ها تا کنون برای 2 هزار نفرشغل ایجاد شده است.

وی هدف از برگزاری پویانمایی مجتمع های دیجیتال کشور را شناسایی استعداد و توانمندی جوانان ایرانی در تولید محصولات رسانه های دیجیتال و ایجاد زیرساخت های لازم برای عرضه و فروش این تولیدات برشمرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: جشنواره پویانمایی مجتمع های دیجیتال کشور، جشنواره ای دائمی است که ماهانه برترین آثار و هنرمندان پویانمایی را معرفی و رتبه بندی می کند. 

سید مرتضی موسویان افزود: علاوه بر داوران چیره دست و مطرح کشور، مردم نیز می توانند به عنوان مخاطبان تولیدات رسانه های دیجیتال، به هر اثر امتیاز داده و در داوری جشنواره ملی پویانمایی سهیم باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز با اعلام اینکه نخستین جشنواره ملی پویانمایی مجتمع های دیجیتال کشور ٢٥ تا ٢٨ خردادماه 95 در شیراز برگزار می شود افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند از اسفندماه امسال به سایت شبکه ملی فرهنگ وزارت و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

 بهزاد مریدی با اشاره به ظرفیت های استان فارس به عنوان قطب انیمیشن و تولیدات رسانه های دیجیتال کشور از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی مجتمع های دیجیتال کشور در شیراز خبر داد.

به گفته وی با راه اندازی دبیرخانه دائمی پویانمایی، آثار تولیدی از استان های مختلف کشور در شیراز ارزیابی می شود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.