خزاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهدا به هنر حقیقی که شهادت بود، دست یافتند

در این کنگره در رفتار شهدا بازنگری می‌کنیم و آثار آنها را به نسل‌های دیگر معرفی خواهیم کرد.

محمد خزاعی دبیر کنگره 2 هزار شهید هنرمند در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد اهداف این کنگره و زمان آغاز به کار دبیرخانه آن گفت: دبیرخانه این کنگره از سال 87 شروع به کارکرد و هدف اصلی آن شناسایی شهیدی است که در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس فعالیت هنری داشته‌اند و بعضی از این شهدا معروف و بعضی دیگر ناشناخته بودند و اینکه شاید کمتر اسمشان را شنیده باشیم ولی آثار هنری در قالب شعر، ادبیات، تئاتر، موسیقی و سینما بوده که تا امروز بالغ بر 2063 تن شناسایی شده است.
 
وی ادامه داد: ما به بهانه این کنگره نگاهی به زندگی این شهدا داریم و بازنگری می‌کنیم در رفتار و اخلاق و اندیشه‌های هنرمندان شهید و کسانی که باهنر به شناختی دیگر از این جهان دست یافته بودند و به آن هنر حقیقی که شهادت بود دست یافتند.
 
دبیر کنگره 2000 شهید هنرمند در مورد فعالیت این دبیرخانه در خارج از زمان برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: مسلما درهای این دبیرخانه بعد از برگزاری مراسم باز است تا اینکه در هنر انقلاب یک بازنگری داشته باشد و بیان کند که این هنر چه بوده است و در چه مسیری حرکت کرده است و آثار امروز راهی که ما در وادی فرهنگ و هنر طی می‌کنیم همان مسیر انقلاب است در دهه دوم، معرفی این شهدا به نسل‌های بعد بسیار کارآمد خواهد بود.
 
خزاعی در مورد آثار تولید شده توسط این کنگره بیان کرد: 30 جلد کتاب تالیف می‌شود و نزدیک به 28 فیلم تولید است و در زمینه‌های مختلف در حال کار هستیم. کنگره 2 هزار شهید هنرمند قرار است از 23 دی تا یک بهمن برگزار شود و در این دوره 5 کنگره جداگانه برگزار می‌شود.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار