در مراسم تجلیل شهدای فیلم و رسانه:

ابوترابی فرد: پیام شهدای هنرمند این است که ما امروز خود را اصلاح کنیم/تجلیل از سینماگرانی که غایب بودند

کنگره شهدای فیلم و سینما با عنوان جاودانه‌های نور و تصویر شامگاه یکشنبه با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ابتدای این مراسم یراق بافان مجری برنامه با چند بیت شعر سخنان خود را آغاز کرد و به حضار سلام و خوش‌آمد گفت.

وی بیان کرد:  این جلسه به عنایت جاودانه‌های فیلم و تصویر برگزار شده است ما مدیون خون شهدا هستیم.

محمود عاطفی رئیس بسیج صداوسیما در ابتدا ابراز داشت:  قبل از هر چیز میلاد امام حسن عسگری (ع) را تبریک می‌گویم و خوشحالم در این شب مبارک میزبان شما هستم. ما باید قدردان شهدا باشیم شهادت بالاترین هنر آدمی است که انسان جان خود را در راه خدا نثار می‌کند. اولین حرمت شهدا این است که به نام انسانیت قیام کردند و نکته مهم این جا است که آن بزرگواران از سر خودآگاهی این عمل نمونه را انجام داده‌اند. 2 هزار شهید هنرمند تلألؤ شهدای بزرگوار سرزمین ایران است.

وی افزود: متأسفانه برخی به ظاهر روشن‌فکر و به ظاهر هنرمند این نوع حرکت‌ها را زیر سؤال می‌برند اما در چنین شرایطی یادآوری از شهدا هنرمند بسیار مهم و اثرگذار است. امروز مقام شهدا هنرمند مقام انسان‌هایی است که در راه خدا با اخلاص جان خود را نثار کردند. همچنین در جامعه امروز ما هنرمندانی همچون شهدای هنرمند وجود دارند که به فکر ترویج فرهنگ اسلامی و آزادی انسانی هستند.

عاطفی افزود:  این کنگره در جهت تبیین راه شهدای هنرمند است و امید است که این اهتمام ویژه مورد توجه خداوند و شهدای گرامی قرار گیرد.

پس از صحبتهای رئیس بسیج صداوسیما کلیپی از ترانه حامد زمانی پخش شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس اول مجلس نهم گفت: دو هزار شهید هنرمند با الهام از آموزه‌های قرآن به قله‌های انسانی دست یافتند و با خلق آثار خود به ویژه فیلم و سینما گام بلندی برای فهم آثار دینی برداشتند.سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی در تعریف انسان در تراز قرآن و آموزه‌های دین می‌گوید هنرمند انسانی است که اولاً در مسیر فطرت برای فهم آموزه‌های دین قدم بردارد. مردان و زنانی که از این قدرت برخوردارند که مفاهیم و معارف دین را فهم بنمایند و خویشتن را به آن زیور دهند. انسان‌های هوشمند و با ظرفیت‌های بالا هستند آثار گران‌بهای یک شهید هنرمند همواره راه را برای دیگران همواره می‌سازد.

وی ادامه داد:  بهترین انسان  از دیدگاه قرآن کسی است که شهید آوینی معرفی کرده است  و همچنین انسانی که مردم را به سمت خدا دعوت می‌کند. در واقع شهدای ما این مقام والا را  از انجام عمل صالح به دست آورده‌اند و شهدای هنرمند آثار گران‌بهایی آفریده‌اند که منطق آن‌ها است. شهدای عالی‌قدر هنرمند از معرفت دینی و ایمان به خدا این حرکت را شروع کرده و ادامه دادند و با این معرفت به مقام شهادت رسیدند.اقدامات سازنده و الهام‌بخش این است که ما با چهره‌های شایسته و فرزانه آشنا شدیم در حقیقت پیام شهدای هنرمند این است که ما امروز خود را اصلاح کنیم.

وی در انتها جامعه امروز ما را  نیازمند هنرمندان هوشمندی دانست که دغدغه اصلاح جامعه را دارند و با قرائت سرآغازهایی از وصیت‌نامه شهید آوینی صحبت خود را به پایان برد.

سپس مجری برنامه از جمال شورجه، کوروش زارعی، قاسم زارع، کامران ملکی، فرهاد بشارتی ، نرگس آبیار، آرش معیریان، عباس رافعی و جواد اردکانی دعوت کرد که به روی سن بیایند و از خانواده‌های بعضی از شهدای هنرمند تجلیل کنند. در این هنگام از خانواده‌های شهیدان پیمان بزرگ‌زاده و منوچهر کریمی، محمدعلی شاه مرادی ، حسن هادی ، احمد آریایی و مهدی فلاحت پور تجلیل شد.

بعد از مراسم تجلیل از خانواده شهدا ترانه از بهرام پاییز پخش شد. سپس مجری برنامه از عاطفی ، منتظری، آزادی، جباری و رستگاران دعوت کرد که به روی سن بیایند و از پوستر اثر قرارگاه بی‌قرار رونمایی کنند. این مجموعه یک اثر 50 قسمتی است که نقش سازمان صدا و سیما را در جنگ به نمایش می‌گذارد.

همچنین خانواده‌های شهدا به بالای سن رفتند و این بار قرار شد آن‌ها از هنرمندان تجلیل کنند. ابراهیم حاتمی کیا، نرگس آبیار، محمدحسین مهدویان، سید محمدحسینی، و محمد داوودی  و فرج‌الله سلحشور هنرمندانی بودند که از آن‌ها تجلیل شد هر چند که ابراهیم حاتمی کیا و محمدحسین مهدویان و فرج‌الله سلحشور در مراسم حضور نداشتند.

در انتها  حجت‌الاسلام رستگاران بیانیه پایانی این کنگره را قرائت کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار