کرمان؛

اصلاح نژاد گوسفند کرمانی در شهربابک

رییس اداره امور عشایر شهربابک از طرح اصلاح نژاد گوسفند کرمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سعید رئیسی با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان قطب دامی استان مطرح است و از طرفی عشایر ودامداران با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند، گفت: دامداری با شیوه سنتی مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: طرح اصلاح نژاد گوسفند کرمانی از طریق دورگ گیری با نژادهای چند قلوزا و بی دنبه با دارابودن صفات مادری بسیار عالی، مانند: نژادرومانف در گوسفند وایجاد یک ترکیب جدید که هم بدون دنبه وهم دوقلوزا باشد برای عشایر، دارای فوائد بسیار عالی در جهت افزایش میزان تولید گوشت شهرستان است.

رئیسی با بیان اینکه برای اصلاح بزهای منطقه از نژاد الپاین وسانن با تولید شیر بالا و مقاومت بهتر نسبت به سایرنژادها استفاده می شود، خاطرنشان کرد: دراین راستا درسال جاری با همکاری نماینده شهرستان، مدیریت جهادکشاورزی واداره عشایری تعداد 440رأس گوسفند و287 رأس بز زیر پوشش این اصلاح نژاد قرارگرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است شرکت مس پس از طی تشریفات اداری با هماهنگی و مساعدت امام جمعه وفرماندار این طرح را درسال های 95-96-97برروی 10 هزار رأس گوسفند و بز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال طی سه سال انجام دهد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جواناينجا کليک کنيد.

انتهای پیام

برچسب ها: اصلاح ، گوسفند ، شهربابک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.