اصفهان؛

نکوداشت 40 سال فعالیت دانشكده فني و حرفه ای شهيد رجايي كاشان

سرپرست دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان از برگزاری مراسم نکوداشت چهلمين سال تاسیس این دانشكده با حضور مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، احمد اشرفی، در گفتگو با خبرنگاران در ابتدا با اعلام محکومیت جنایت آل سعود در به شهادت رساندن «شیخ نمرباقر النمر» گفت: این مراسم همراه با آیین افتتاحیه هشتمین المپیاد ورزشی اساتیدو کارکنان دانشکده‌ها و آموزشکدههای سراسر کشور به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان روز 27 دیماه در سالن ورزشی این دانشکده برگزار می شود.

وی، با اشاره به حضور دكترشفيعي رييس دانشگاه فني حرفه اي، معاون وزیر علوم تحقيقات و فن آوري، مسوولان ورزشی دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و شرکت یکهزار سفیر ورزشی و فرهنگی از استان‌های سراسر کشور در این مراسم نکوداشت گفت: بزرگداشت یادبود «ارباب حسن تفضلی» پدر صنعت نساجی ایران، پایه‌گذار دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان، تجلیل از زحمات 40 ساله اساتيد و كاركنان دانشكده، مراسم رونمایی از یادمان یادواره 13 شهید این دانشکده و افتتاح زمین‌های روباز ورزشی از جمله برنامه‌های این مراسم است.

به گفته‌وی، مسابقات هشتمین المپیاد ورزشی کشور از روز 28 دیماه در دانشکده فنی پسران کاشان با شرکت 300 نفر منتخبین 40 مرکز از 138 شهرستان در قالب 23 استان در رشته فوتسال رقابت برگزار می شود.

سرپرست دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان،این دانشکده را یکی از 10 مرکز اولیه و پیشگام مراکز فني و حرفه اي کشور دانست و گفت: این مرکز نخستین دانشكده فني و حرفه اي شهرستانی و خارج از مركز استان است که در سال 1354تاسیس شده است.

اشرفی ،دانش‌آموختگی 20 هزار تکنسین درجه یک و کارشناس حرفه‌ای و نقش موثر آنها در افزایش دانش، فن و مهارت صنایع شهر و كشور را یادآورشد و گفت: 95درصد از

دانش‌آموختگان مراكز فني و حرفه اي جذب بازار كار مي شوند و امكان جذب آنها نسبت به ساير فارغ التحصيلان ديگر مراكز بيشتر است.

به گفته وي سازمان هاي داخلي، شركت ها و موسسات ديگر با محدوديت هايي در جذب دانش‌آموختگان روبرو هستند اما دانشكده فني و حرفه اي با رويكردي متفاوتي نسبت به ساير مراكز آموزش عالي،توانسته است كار آفريني و توسعه اشتغال را ايجاد کند.

وی تصریح کرد:پرورش روحيه خلاقيت، كارآفريني، اشتغال، زمينه سازي احراز مشاغل، کیفیت بخشی به صنایع و رشد وابستگی به صنایع داخلی توسط دانش‌آموختگان این مراکز رقم می خورد.

سرپرست دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان، تقويت مراكز فني و حرفه اي تنها راهکار افزایش تولید داخلی و تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری در این خصوص است که فرموده«همگام نیاز به علم و دانش نیاز به سرپنجه‌های کارآمد است.»

اشرفی با تأكيد بر اين كه كيفيت بخشي به صنايع و رشدصنايع وابسته به تولید داخلي، توسط دانش‌آموختگان اين مراكز رقم مي خورد گفت: تنها راه رشد و توسعه صنعت داخلي تقويت مراكز فني و حرفه اي است.

وي، رويكرد متفاوت دانشكده هاي فني حرفه اي به عنواندانشگاه نسل سوم در آموزش دانش و فن با ایجاد مهارت و شغل را تاکید کرد و گفت:وظیفه اصلی این دانشکده‌ها در پردازش خلاقیت، مهارت و زمینه‌سازی احراز مشاغل است.

اشرفی، با تاکید بر اینکه دانشكده هاي فني حرفه اي همگام سازی آموزش، مهارت و زمینه‌های تلفیق دائمی آن با دانش روز در صنعت را ایجاد می کند گفت:این دانشکده‌ها با ایجاد مهارت فنی و شغل و غالب بودن دروس آزمایشگاهی و کارگاهی ویژگی متفاوتی را ایجاد کرده است.

سرپرست دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان، اظهارداشت:دانشكده‌های فني و حرفه اي حلقه واسطه بين متخصصين و عوامل اجرایی هستند.

اشرفی با اشاره به اینکه یک خلا و شکاف بین آموزش و صنعت وجود دارد گفت: دانشگاه‌ها در راس کار پژوهشی می‌کنند و صنعت هم در کف به صورت سنتی و بومی در تولیدات انجام وظیفه می‌کنند.

به گفته‌وی، درصورتیکه به دانش‌آموختگان مراکز فني وحرفه اي توجه بیشتری شود این شكاف و خلاءبزرگ دربدنه صنعت پر مي‌شود. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.