قزوین؛

شش هزار نوبت سر دام در استان قزوین علیه بیماری سل و بروسلوز واکسینه شدند

مسوول واحد مبارزه با بیماریهای مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسینه شدن شش هزار و 745 نوبت سر دام زیر پوشش تست بروسلوز و سل توسط گروه مبارزه با بیماریهای مشترک دامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ امیر جوادی از تست سل تعداد 11 راس گاو و خونگیری از تعداد 31 راس گاو، بز و بزکوهی که در مجموعه توریستی دهکده حیات طبیعت باراجین برای پایش آزمایشگاهی بیماری بروسلوز خبر داد.

 وی  خاطرنشان کرد: دام ها از نژادهای مختلف در مجموعه دهکده حیات طبیعت باراجین نگهداری می شوند که در صورت آلودگی به سل و بروسلوز در نشخوارکنندگان می تواند منجر به آلودگی محیط زیست و انتشار بیماری به سایر حیوانات حیات وحش شود.

جوادی تصریح کرد: بیماری بروسلوز که در بین عموم مردم به نام تب مالت شناخته می شود جزو مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و دام بوده و می تواند موجب بروز آلودگی در انسان شده و از منظر بهداشت عمومی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به همین دلیل، مراقبت و ریشه کنی این بیماریهای مشترک بین انسان و دام همواره یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی در ایران بوده است.

وی در پایان افزود: به طور معمول عملیات تست سل و خونگیری برای تشخیص و ردیابی بروسلوز هر شش ماه یک بار توسط اکیپ بخش دولتی انجام می شود.

استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس و 103 کاردان دامپزشکی است.انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: دام ، بیماری ، سل ، واکسینه ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.