تبریز؛

برنامه های آموزشی در بخش های خدماتی موثرتر از برخوردهای قانونی

معاون عمرانی استاندار آذربایحان شرقی تاثیر و بازدهی برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در بخش های خدماتی را موثرتر از برخوردهای قانونی توصیف کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی در بازدید از مرکز جدید آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای استان گفت: با وجود تشدید جرائم رانندگی و اعمال قانون اما تحول محسوس در کاهش تخلفات و یا تغییر در رفتار رانندگان حاصل نشده است.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت استان درحوزه گردشگری براهمیت آموزش نیروهای خدمات دهنده و استانداردسازی خدمات تاکید کرد .

وی اضافه کرد:  ضرورت های جامعه امروز ایجاب می کند که همه بخش ها و صنف های خدمات دهنده مهارت و آموزش های لازم را فرا بگیریند  و خدمات استاندارد ارائه دهند .

وی گفت: رفتارها و نوع برخورد ما از متصدی پلکان پای هواپیما تا نیروی انتظامی و تا هتل سرویس دهنده هتل و راننده تاکسی درجذب و توسعه گردشگری در استان موثر هستند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مدیریت استان از برنامه های آموزشی این مرکز حمایت می کند و همه دستگاه های اجرایی و بخش های صنفی و خدماتی هم موظف به همکاری با این مرکز هستند.

پورمهدی با اشاره به ضعف فاحش درشیوه های خدمات دهی در بخش های خدماتی مانند هتل ها و سایر صنف ها بر اصلاح رفتاری و توسعه آموزش های مهارتی در تمام صنفوف و بخش های خدماتی تاکید کرد.

 وی گفت: همه خدمات ما از صفر تا صد باید براساس اصول و منطبق با استاندارد ملی و بین المللی باشد و از سرایدار ساختمان تا راننده تاکسی و از متصدی غسالخانه تا فروشنده مغازه مهارت و آموزش های مورد نیاز صنف خود را فرا گیرند و با خوش رویی به مردم و مشتریان خدمات بدهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه و فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ی استان علاوه بر رشته های جاری باید سایر رشته های خدماتی که در جامعه مورد غلفت قرار گرفته اند را هم در بر بگیرد و نسبت به سطح ارتقاء و مهارت آموزی آنها اهتمام کند.

وی تاثیر و بازدهی برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در بخش های خدماتی را موثر تر از برخوردهای قانونی توصیف کرد و گفت: با وجود تشدید جرائم رانندگی و اعمال قانون اما تحول محسوس در کاهش  تخلفات و یا تغییر در رفتار رانندگان حاصل نشده است.

پورمهدی با یادآوری مسئولیت های خطیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ی تاکید کرد: لازم است همه نیروهای خدمات دهنده مهارت و شیوه برخورد با مردم و مشتری را یاد بگیرند و خدمات بهتر و استاندارد ارائه دهند.

در این برنامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ی آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت های و برنامه های توسعه این اداره کل را ارائه کرد.

سیابانی گفت: دریک سال گذشته بیش از 91 هزار نفر در رشته های متخلف صنفی مهارت و آموزش های لازم را فرا گرفته اند .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این مرکز همچنین از روند برگزاری هفتمین آزمون کارآموزان که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، بازدید کرد.

 در این آزمون بیش از شش هزار و 156 کار آموز 327 حرفه شرکت کردند که 41 حرفه آن برای نخستین بار برگزار شده است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.