ویژگی های یک مودم کار راه انداز

یکی از قدم های مهم برای اتصال به اینترنت داشتن مودم است که انتخاب مناسب آن می تواند تجربه خوبی از انجام کارها و گشت و گذار اینترنتی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه اتصال به اینترنت برای گشت و گذار و انجام کارهای روزانه امری مهم و اساسی است و بیشتر کارهای روزانه را می توان از طریق فضای مجازی و اینترنت انجام داد. 

یکی از قدم های مهم برای اتصال به اینترنت داشتن مودم است که انتخاب مناسب آن می تواند تجربه خوبی از انجام کارها و گشت و گذار اینترنتی به همراه داشته باشد.

درواقع مودم در خواست کاربران را به شبکه اصلی و داده ها را به سیستم رایانه ویا هرانچه که به مودم متصل است انتقال می دهد.


حس نوستالژیک

در ابتدا مودم ها در داخل سیستم های خانگی قرار داشت و با شماره گیری به دنیای فضای مجازی متصل می شویم اما این روش دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد چرا که با ارائه نوع جدید ADSL تحولی در عرصه ارتباطات اینترنتی ایجاد شد.


انواع مودم

در حال حاضر دونوع مودم در بازار موجود است که یکی از نوع بی آنتن یا اترنت و دیگری مودم های وایرلس که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

اتصال در بعضی مودم های اترنت از طریق USB و در برخی دیگر LAN است که البته دستگاه های جدید از هردو برخوردار است. 



تنها اشکالی که از این نوع مودم ها می توان گرفت، محدود بودن خدمات است به این معنی که تنها می توانید یک دستگاه خود را از این طریق به فضای بی نهایت مجازی متصل کنید.

این در حالی است که مودم های وایرلس امکان برقراری ارتباط میان چندین دستگاه را دارد، که هم از طریق LAN امکان پذیر است و هم از طریق امواج وایرلس که لپ تاپ ها و گوشی های موبایل را شامل می شود.

بیشتر این مودم ها از پرت های LAN متعدد برخوردار هستند یعنی علاوه بر امواج وایرلس می توان حد اقل 4 دستگاه را به آن متصل کرد.



خود مودم های وایرلس هم انواع مختلف دارند چرا که مودم هایی هم در این دسته قرار دارد که با داشتن چند آنتن امکان اتصالی مناسب را برای چند دستگاه که از طریق امواج به فضای سایبری متصل هستند را به خوبی مدیریت می کند و سرعت مطلوبی را دارا هستند.

مودم ADSL//////گزارش


قیمت

به بخش پر مخاطب قیمت انواع مدل که برسیم اوضاع کمی متفاوت می شود چرا که مودم ها اترنت قیمت پایین تری دارند اما به تناسب عمکرد کمتری را در مقایسه با نوع وایرلس از خود نشان می دهند. لذا برای خرید مودم مناسب عامل عملکرد و نوع کار کاربران بیشتر از قیمت تاثیر گذار است.

گزارش از ضیایی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.