کرمان؛

بدنه سازی بازار تاریخی کرمان 15 درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای سازمان، گفت: در حال حاضر کف سازی و بدنه سازی چهار منطقه اطراف بازار در قسمت‌های شمالی و جنوبی در دست اجراست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ،مهندس محمدرضا عسکری با بیان اینکه نزدیک به 50 تا 60 درصد عملیات کف سازی معابر مذکور انجام شده است، افزود: کار کف سازی بازار با وجود سرمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از 15 درصدی عملیات بدنه سازی بازار، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل نامساعد بودن هوا و بارش نزولات آسمانی، کار بدنه سازی بازار که با مصالحی از قبیل گچ و کاهگل انجام می‌شود، متوقف شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با اشاره به تملک هشت خانه تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: خانه‌های مذکور جهت مرمت تحویل سازمان بهسازی و نوسازی شده‌اند.

مهندس عسکری با بیان اینکه برای مرمت خانه‌های تاریخی یاد شده با بخش خصوصی قرارداد منعقد کرده‌ایم، افزود: سازمان بهسازی، خانه تاریخی دانایی را به صورت امانی مرمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صورتجلسه واگذاری قطعی خانه‌های تاریخی تاکنون تحویل سازمان بهسازی نشده است، تصریح کرد: به همین دلیل در حال حاضر مشغول پاکسازی خانه‌های تاریخی مذکور از حیث خاک و نخاله و زباله هستیم و به محض واگذاری قطعی خانه‌ها، با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقمند، کار مرمت را شروع می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی با تاکید بر اینکه یکی دو خانه تاریخی مرمت شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند، خاطرنشان کرد: در نظر داریم از خانه‌های تاریخی مرمت شده، به عنوان خانه فرهنگ استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: بازار ، تاریخی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.