تبریز؛

آمادگی رسانه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی

رسانه ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی آماده همکاری با تولید کنندگان و صاحبان صنعت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست کارگروه فرهنگی  و تبلیغات مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی علاوه بر پخش اخبار اقتصادی ـ صنعتی، بیش از 52 برنامه تلویزیونی و میزگرد اقتصادی تولید و پخش کرده است.
لطیفی افزود : رسانه استانی در کنار دیگر برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی آماده همکاری بیش از پیش برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است .

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی به دنبال تقویت باورهای عمومی جامعه است، خاطر نشان کرد : این رسانه مردمی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان با تقویت و تبیین اهمیت حمایت از تولیدات داخلی مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شود و در این زمینه همکاری همه جانبه با صاحبان صنایع و تجار ضروری است.

 چمنی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه قاچاق کالا علاوه بر آسیب رسانی به تولید داخلی باعث کاهش بهره وری نظام اقتصادی کشور از جمله عوارض گمرکی می شود ضعف تولیدات داخلی ، محدودیت و ممنوعیت صدور کالا ، نبود کنترل شدید مرزی و موانع گمرکی موجود را از عوامل موثر در بروز پدیده قاچاق کالا برشمرد .

رئیس اتاق بازرگانی تبریز هم در این نشست با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امسال کمک شایان توجهی برای حمایت ازکالاهای داخلی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی داشته است بر استمرار این حمایت ها تاکید کرد .

حسن زاده نقش رسانه ملی را در کنترل و جلوگیری از پدیده شوم قاچاق کالا را مهم دانست وافزود  : صدا و سیما می تواند با تولید و پخش برنامه های مختلف به فرهنگ سازی در جامعه در این خصوص کمک کند .
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.