تبریز؛

مخاطب شناسی در مساجد ضروری است

رئیس انجمن تخصصی ارتباطات اجتماعی بر ضرورت مخاطب شناسی و جمعیت شناسی در مساجد جهت برنامه ریزی هرچه بهتر برای مخاطبان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛کمال الدین نیک رفتار خیابانی، در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه نباید در برابر رسانه های جدید موضع گرفت، ابراز داشت: رسانه های جدید یک فرصت برای برقراری ارتباط با مخاطب و جذب نسل جوان به مراکز فرهنگی از جمله مساجد هستند.

وی با بیان اینکه بدون ارتباط نمی توان زندگی کرد، اظهار داشت: ارتباطات یک فرایندی است که دائم در حال حرکت و تغییر است و هر فردی نحوه ارتباط خاص به خود را دارد.

 این کارشناس رسانه ادامه داد: مهم ترین هدف از ایجاد ارتباط، کسب و رد و بدل فکر و اطلاعات است، اولین نیاز انسانی بعد از تغذیه، ارتباط اجتماعی با دیگران است.

 وی در ادامه بر ضرورت توجه به مخاطب شناسی تاکید کرد و گفت: نشناختن مخاطب، موجب عدم انتقال پیام و فکر به مخاطبان می شود.

 رئیس انجمن تخصصی ارتباطات اجتماعی افزود: مساجد باید در زمینه جمعیت شناسی، مهارت های لازم را کسب کنند، تا با دسته بندی مخاطبان، نیازهای آنان را شناسایی و طبق آن برنامه ریزی کنند.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه مسجد تنها جای نماز خواندن نیست،عنوان کرد: بسیاری از فعالیت ها از جمله عقد ازدواج و مراسم مختلف امروز در کلیسا برگزار می شود، مساجد نیز یک فرصت و پتانسیلی است تا آموزش های مختلف به مردم ارائه شود.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.