تبریز؛

تبریز شاهد المپیک گردشگری در سال 2018 خواهد بود

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: المپیک گردشگری را در سال 2018 در تبریز شاهد خواهیم بود و اتفاقات مهمی در این شهر رخ خواهد داد که این اتفاقات به توسعه و زیبایی تبریز منجر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛، رضا خلیلی در نشست خبری با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 اظهار داشت: امسال موفقیت‌های زیادی در عرصه ملی و بین‌المللی به دست آوردیم و این امر کمک خواهد کرد تا گام‌های بیشتری برداریم.

وی عنوان کرد: شهردار تبریز به عنوان رئیس اطلس جهانی شهرهای اسلامی انتخاب شد و دبیرخانه این اطلس نیز در تبریز مستقر شد که این امر موجب معرفی بیشتر تبریز در سازمان ملل و نیز مجامع بین‌المللی شد.

خلیلی گفت: انتخاب تبریز به عنوان زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران و عضویت شهرداری تبریز در شورای صنایع دستی نیز اقدامی مهم بوده و تبریز نیز به عنوان پایتخت فرش معرفی شد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: المپیک گردشگری را در سال 2018 در تبریز شاهد خواهیم بود و اتفاقات مهمی در این شهر رخ خواهد داد که این اتفاقات به توسعه و زیبایی تبریز منجر می‌شود.

وی یادآور شد: این اتفاق نباید به گروه‌های خاصی مصادره شود بلکه همه شهروندان و تلاشگران عرصه شهر در این زمینه با همگرایی و همراهی تلاش دارند.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز یادآورشد: برنامه‌هایی برای سال 2018 در زمینه معرفی بهتر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام داریم و البته نباید شهرداری تبریز در این زمینه تنها رها شود.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز باید اعتبارات و تسهیلات لازم را پرداخت کنند و یکی از مهم‌ترین مباحث اصلاح و زیباسازی پاویون‌های ورودی شهر از جمله فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال مسافربری است و باید با ارتقا خدمات استاندارد این محل‌ها را بالا برده و به خدمات‌دهی مطلوب بپردازیم.

خلیلی در ادامه سخنان خود خواستار همراهی رسانه‌ها در راه‌یابی به اهداف گردشگری تبریز شد و گفت: شهر ‌تبریز خواهرخوانده‌های متعددی در کشورهای جهان دارد و در شهرهای خواهرخوانده تبریز را بیشتر معرفی می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری تبریز تنها شهرداری است که در خارج از کشور دفتر گردشگری دارد و هم‌افزایی نیز در این میان مهم است و باید سازمان‌های مختلف در این مورد بیشتر فعال شوند.

خلیلی اظهار داشت: 40 درصد جاذبه تبریز نقاط گردشگری و 40 درصد نیز آب و هوای مطلوب این شهر بوده و اماکن خرید تبریز از جمله بازار بزرگ سنتی تبریز و مراکز خرید پیشرفته جاذبه‌های گردشگری تبریز هستند.

وی تصریح کرد: تنها 4 درصد جاذبه گردشگری تبریز مربوط به توریسم سلامت بوده و البته باید تلاش کنیم تا با ایجاد کانال‌های ارتباطی از نقش تشکل‌های مردمی نیز بهره ببریم.

خلیلی افزود: کارگروه 2018 در استان شکل یافته و اولین جلسه نیز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد که اقدامات اولیه‌ای نیز در این زمینه انجام شده است.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: بسته تشویقی شهرداری تبریز در زمینه توسعه گردشگری ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این بسته در دو سال مانده به آغاز 2018 استفاده کنند چرا که شاید این فرصت تکرار نشود.

وی با اشاره به فرسوده شدن غرب تبریز در سال‌های اخیر گفت: توسعه شهر در سال‌های گذشته در شرق تبریز و سمت پایتخت بوده ولی غرب شهر تبریز نیز مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته، تا غرب تبریز از این حالت که یک بحران برای شهر محسوب می‌شود خارج شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.