تبریز؛

قاتل نامرئی باز هم قربانی گرفت

پسر 26 ساله مرندی بدنبال مسمومیت با گاز مونواکسید کربن حاصل از آبگرمکن جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛رجائی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: بدنبال اعلام گزارش مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به این مرکز، کاردان های اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به نبود علائم حیاتی بدنبال مسمومیت با مونوکسید کربن، اقدامات احیائی کاردان های اورژانس ثمربخش نبود.

رجائی اظهار کرد: محیط های بسته ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ میبرد و بایستی مراقب بود که گاز مونوکسیدکربن وارد حمام نشود.

وی گفت: بسیاری از علایم آن شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان علایم اولیه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن را حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی برشمرد.

وی ادامه داد: چنانچه افراد دراین مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

دکتر رجایی افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از جمله علایم عمومی مسمومیت ها هستند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.