مطهری در نطق میان‌دستور:

سیاست حذف سم مهلک کشور است/کمبود اخلاص مشکل اساسی کشور

نماینده مردم تهران گفت: سیاست حذف برای کشور ما سم مهلک است و کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مطهری، نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس، گفت: اعدام گستاخانه عالم ربانی و مجاهد پاکباز، آیت‌الله نمر توسط حکومت مستبد سعودی حاکی از بازگشت آل‌سعود به جاهلیت قبل از اسلام و خونخواری عرب دوره جاهلیت و خشونت‌های مذهبی قرون وسطی در اروپا است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه حکام آل‌سعود با بازگشت به ارزش‌های دوران جاهلیت خاطره ابوسفیان و ابوجهل را زنده کردند، اظهار داشت: تفاوت این دو در این است که آنها بت عمر و عثمان را می‌پرستیدند و اینها بت آمریکا و اسرائیل را می‌پرستند.

وی با بیان اینکه پیغمبر اسلام از عرب جاهل ملتی متمدن و با فرهنگ ساخت تصریح کرد: آل‌سعود در حال بازگشت به اصل خود است و پاسخ گستاخی عربستان را باید در یمن، سوریه، عراق و بحرین و نیز با اجرای برجام داد.

مطهری تصریح کرد: عربستان از اینکه ایران با منابع غنی و نیروی متخصص فراوان از انزوا خارج و به حالت طبیعی برگردد و خصوصا از نفوذ ایدئولوژیک و معنوی‌‌ کشورمان در جهان اسلام به شدت نگران است و با دوست دیرینه‌اش اسرائیل خواب‌هایی برای ایران دیده است.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه به گوش باشید و مانند ماجرای سفارت عربستان در دام او گرفتار نشوید اذعان داشت: بدون شک مقصر اصلی در قضیه سفارت عربستان نیروی انتظامی بوده است.

وی ادامه داد: چرا که پس از اعدام آن عالم ربانی و شیعه بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی  هر مسلمانی جریحه‌دار می‌شود و عده‌ای چه سازمان یافته و چه خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند، ولی نیروی انتظامی به صرف اینکه این افراد منتصب به فلان نهاد هستند، از انجام وظیفه خود سرباز می‌زنند.

مطهری در همین زمینه اضافه کرد: مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت، لذا نیروی انتظامی که در این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد، باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران گفت: کنگره آمریکا چندی است که با لابی و حمایت صهیونیسم تلاش‌هایی را برای اجرا نشدن برجام آغاز کرده است و به نظر می‌رسد که مجلس ایران باید در خصوص محدودیت صدور ویزا مقابله به مثل کند و مثلا برای ورود خبرنگاران آمریکایی به ایران محدودیت‌هایی قائل شود.

مطهری با اشاره به انتخابات پیشرو متذکر شد: مشارکت بالا در انتخابات‌ آینده موجب عزت بیشتر کشور و جایگاه نظام جمهوری اسلامی و جلب احترام ملل دیگر نسبت به ایران خواهد بود و باید مخالفان و موافقان هر دو شرکت کنند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: دو جریان سیاسی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند، نقطه ضعف مهم اصولگرایان کم‌توجهی به‌ آزادی‌های اساسی ملت و حقوق شهروندی است که گاهی این بی‌قانونی‌ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: نقطه ضعف اصلی اصلاح‌طلبان تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی از این امور صرفنظر می‌کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه قطعا اولویت‌های مجلس دهم اقتصاد و سیاست داخلی خواهد بود، تصریح کرد: مجلس نهم با همه نقاط قوت خود در حوزه سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی مربوط به حقوق ملت کارنامه درخشانی ندارد و از قضا حقوق ملت در اقتصاد کشور نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه آزادی مطبوعات مانع مهم تخلفات اقتصادی است اظهار داشت: رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌های بزرگ عمدتا در دوران محدودیت رسانه‌ها اتفاق افتاده است و لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی یا قوه چهارم یک حکومت خوانده‌اند.

مطهری تصریح کرد: ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی در کشور دخالت مستقیم و غیرمستقیم برخی از افراد وابسته به نهادهای حکومتی در پروژه‌های بزرگ اقتصادی است و مسئولان با اعتماد به آنها و بدون نظارت کافی به این افراد میدان می‌دهند و پس از مدتی نهادهای نظارتی در قوه قضائیه مانع ادامه کار آنان می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه به دلیل محافظه‌کاری‌ و رودربایستی‌ها قدرت حل و فصل ندارد و در این میان مردم دچار خسارت می‌شوند ادامه داد: نمونه این مورد پدیده شاندیز و موسسه ثامن‌الحجج و میزان است که هزاران سهامدار سرگردان شده‌اند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: از رئیس کل بانک مرکزی و رئیس قوه قضائیه می‌خواهم که هرچه سریعتر بدون محافظه‌کاری به این ماجراها خاتمه دهند که امیرالمومنین علی (ع) فرمود که تنها کسی می‌تواند امر خدا را اقامه کند که از جمله اهل محافظه‌کاری و رودربایستی نباشد.

وی گفت: همچنین از رئیس جمهور محترم درخواست دارم که توجه ویژه به این موضوع داشته باشند، به طوری که تا قبل از انتخابات راهکار مشخصی اعلام شود.

مطهری با اشاره به مسئله آلودگی هوای تهران بیان داشت: در مسئله آلودگی هوای تهران پیشنهاد می‌کنم که تا زمان اجرای یک برنامه دقیق با مدیریت واحد در این زمینه هرسال در ماه‌های آذر و دی طرح زوج و فرد در تهران اجرا شود تا هوای تهران به شرایط هشدار و اضطرار نرسد.

نماینده مردم تهران سپس از شهرداری تهران تشکر کرد و اظهار داشت: به دلیل همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و برنامه‌ریزی دقیق‌شان در جمع‌آوری معتادان محله هرندی تهران و انتقال آنها به اماکن مناسب صمیمانه از آنان سپاسگزارم و امیدوارم سایر دستگاه‌ها به همکاری خود با این طرح ادامه دهند.

مطهری تصریح کرد: از صدا و سیما به دلیل آنکه امسال در تاریخ 9 دی گزارش‌های واقعی‌تر و منصفانه‌تری از حوادث سال 88 ارائه داد تشکر می‌کنم.

وی گفت: احکام دادگاه حادثه شیراز عادلانه نبود، اگرچه یک گروه فشار وابسته به این نهاد برایشان محاکمه صادر شد امر مبارکی است، اما آنچه که امروز مورد نیاز کشور ماست وحدت است و تفرقه یکی از عوامل از هم گسیختگی امت‌ها می‌باشد.

مطهری گفت: این پدیده که اصلاح‌طلبان از شکست اصولگرایان خوشحال شوند و اصولگرایان از شکست اصلاح‌طلبان خوشحال شوند، پدیده‌ای است که کشور ما دچار آن شده است.

وی با بیان اینکه سیاست حذف برای ما سم مهلک است افزود: آقای احمدی‌نژاد با هدف حذف هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست جمهوری نشست، اما نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد، بلکه کشور را با مشکلات جدی روبرو کرد.

مطهری گفت: اینجانب در ابتدای دولت آقای روحانی به ایشان پیغام دادم که برای ایجاد وحدت در کشور یکی از وزرای موفق دولت گذشته را در کابینه قرار دهید.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: همه به یاد دارید که "وحدت کلمه" ترجیع‌بند کلام امام بزرگوار ما بود و کشور را باید همه با هم اداره کنیم و سیاست حذف را که منجر به بی‌اخلاقی می‌شود را کنار بگذاریم که مشکل اساسی کشور ما امروز تقوا و کمبود اخلاص است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار