ساندرز کابوس کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

برنی ساندرز ممکن است به کابوس هیلاری کلینتون در رقابت برای کسب نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات تبدیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای با عنوان «سناریویی که ممکن است به کابوس هیلاری کلینتون تبدیل شود» به قلم کریس سیلیزا نوشت: نتایج نظرسنجی‌های اخیرِ انجام شده توسط وال استریت ژورنال، ان بی سی و کالج ماریست در آیووا و نیوهمشایر که اخیراً منتشر شده است، حاکی از آن است که در ایالت آیووا کلینتون 48 درصد و سندرز 45 درصد از آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

در ایالت نیوهمپشایر، برنی سندرز 50 درصد، هیلاری کلینتون 46 درصد، و مارتین اومالی فقط یک درصد از آراء را در اختیار دارند. در عین حال، با توجه به تقریبی بودن اینگونه نظرسنجی‌ها از لحاظ آماری، احتمال پیروزی سندرز در هر دو ایالت نامبرده کاملاً محتمل و شدنی است.

البته به طور قطع نمی‌توان گفت که شکست هیلاری کلینتون در دو ایالت آیووا و نیوهمپشایر به معنای پایان مبارزات انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوريِ امسال خواهد بود، زیرا در ایالت‌های کارولینای جنوبی و نوادا انتظار می‌رود وی از برنی سندرز سبقت بگیرد.

یکی از نکات برجسته در مواضع برنی سندرز نزد لیبرال‌های آمریکایی این است که وی از همان ابتدا، با جنگ عراق که آمریکا در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش درگیر آن شد، مخالف بود.
از همین رو،‌ هیلاری کلینتون تلاش دارد به شهرت و اعتبارِ لیبرال مأبانه‌ی ساندرز حمله کند، زیرا ستاد انتخاباتی کلینتون به خطر پیش رو از ناحیه برنی سندرز به خوبی واقف است.

مثلاً کلینتون تهاجم خود را به سندرز در این خصوص آغاز کرده است که چرا وی در سال 2005 میلادی به لایحه ای رأی مثبت داد که تولیدکنندگان تسلیحات را در آمریکا در برابر شکایات مردمی به دادگاه‌های آمریکا مصون می‌دارد.

کلینتون می‌خواهد با این حمله، از استقبال قابل توجه لیبرال‌ها در ایالت آیووا از برنی ساندرز حتی المقدور بکاهد.

در هر صورت، پیروزی کلینتون در آیووا برای وی حائز کمال است، زیرا وی را قادر خواهد ساخت شکست احتمالی نیوهمپشایر را در برابر برنی ساندرز تحمل کند و همچنان به راه مبارزات انتخاباتي خود ادامه دهد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار