با افشای ايميل‌های هيلاری کلينتون؛

پشت پرده انگیزه‌های حمله به لیبی فاش شد

ایمیل‌های افشا شده هیلاری کلینتون انگیزه‌های حمله به لیبی و سرنگونی قذافی را فاش کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون راشاتودی، یکی از ایمیل های "هیلاری کلینتون،" وزیر خارجه سابق آمریکا که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده است، انگیزه های تازه‌ای از حمله به لیبی را فاش می کند. این ایمیل که به تاریخ دوم آوریل 2011 برای هیلاری کلینتون ارسال شده است، اطلاعاتی از تهدید ناشی از معادن طلای سرهنگ قذافی را در خود دارد. 

در این ایمیل آمده است، دولت قذافی 143 تن طلا دارد و این طلا قرار است برای ایجاد یک ارز در سراسر کشورهای آفریقایی بر اساس دینار طلای لیبی استفاده شود و این ارزی است که با دلار آمریکا در منطقه رقابت خواهد کرد. 

در بخش دیگری از این ایمیل، تمایل برای دستیابی به سهم بیشتری از نفت لیبی و محافظت از نفوذ فرانسه در شمال آفریقا به عنوان انگیزه های دخالت در این کشور اشاره شده است.
با این حال در سال 2011 مقامات غربی، براندازی حکومت قذافی را به عنوان دستاوردی در پیشبرد آزادی و دموکراسی ستایش کردند.

"نیکلا سارکوزی،" رئیس جمهور وقت فرانسه عملیات براندازی قذافی را ستود. "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس گفت این عملیات سرنگونی یک دیکتاتور و تمایل مردم برای داشتن آزادی را نشان داد. باراک اوباما در آن سال گفت: آمریکا خود را در برابر مردم لیبی متعهد می داند، شما پیروز شدید. "جو بایدن،" معاون اوباما گفت: مردم لیبی از شر یک دیکتاتور خلاص شدند و آنها اکنون یک فرصت تازه پیش رو دارند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار