شورای امنیت خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی شد

شورای امنیت سازمان ملل از گروه‌های رقیب در لیبی خواست هر چه سریع‌تر درباره تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه دو انفجار در لیبی را، که گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت آن‌ها را به عهده گرفته است، محکوم کرد و بار دیگر از گروه‌های رقیب لیبیایی خواست هر چه سریع‌تر درباره تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند. 

شورای امنیت در بیانیه‌ای که به اتفاق آرا به تصویب رسید حمله انتحاری با کامیون بمب گذاری شده به مرکز آموزشی پلیس در زلیتن در ۱۷۰ کیلومتری شرق طرابلس را، که روز پنجشنبه بیش از ۵۰ کشته بر جا گذاشت، «اقدام تنفر‌آمیز» توصیف و آن را محکوم کرد.

این مرگبار‌ترین انفجار در لیبی بعد از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ است. 

شورای امنیت همچنین حمله اخیر به تاسیسات نفتی لیبی را که یک گروه وابسته به داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت محکوم کرد. 

این حمله انتحاری به یک ایست بازرسی در ورودی شهر نفت خیز راس لانوف در شرق لیبی روز پنجشنبه به کشته شدن شش نفر از جمله یک نوزاد منجر شد. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد همه طرف‌های حاضر در لیبی را به همکاری در مبارزه با تهدید گروه‌های تروریستی چند ملیتی با اجرای هر چه سریع‌تر توافقنامه سیاسی دعوت کرد که در آن تشکیل وحدت ملی پیش بینی شده است. 

این توافقنامه ۱۷ دسامبر با نظارت سازمان ملل متحد به امضای اعضای دو پارلمان رقیب لیبی رسید. این توافقنامه قرار است قبل از ۱۷ ژانویه اجرا شود، اما موانع متعددی وجود دارد که به ویژه می‌توان به متقاعد کردن مخالفان در هر دو گروه اشاره کرد.


انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار