سردار شریف:

بالندگی نظام جمهوری اسلامی به داشتن رهبری فقیه است

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: با داشتن این قدرت، به بهترین شکل از ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم.

بالندگی نظام جمهوری اسلامی به داشتن رهبری فقیه است
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در نخستین جشنواره استانی رسانه و حماسه 9 دی اظهار داشت: نسل جوان ما با جوانان دوران دفاع مقدس تفاوتی ندارد و تفاوت‌های موجود در راستای نیات دشمن نیست و امروز جوانان کشور با مسلح شدن به علم و دانش آماده دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.
 
وی تصریح کرد: استقبال پرشور جوانان و مردم در تشییع پیکر شهدای غواص نشان دهنده پایبندی جوانان و مردم به آرمانها و ارزشهای انقلاب است که کمتر مسئولی چنین حضوری را پیش‌بینی کرده‌ بود.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه رسانه‌ها باید نگاه تیز‌بینی داشته باشند، گفت: گاهی ما در عملیات رسانه‌ای دشمن واقع می‌شویم و این رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا موجی از فضا سازی را در آستانه انتخابات داشته باشند و بدنبال آن هستند تا مردم ایران را در دو قطب متفاوت نشان دهند.
 
وی با بیان اینکه تفاوت سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها در کشور وجود دارد، عنوان کرد: این تفاوتها در مجموع در راستای انقلاب بوده و معیار ما دوستی، نزدیکی و محبت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.
 
سردار شریف خاطرنشان کرد: دشمنان به‌دنبال آن هستند تا گروه اقلیتی که پایبند به نظام و انقلاب اسلامی نیستند را بزرگ جلوه دهند و وظیفه رسانه این است که در مقابل این افکار غیر‌واقع‌گرایانه بایستد و در تحلیل و در بیان نظرها دچار اشتباه نشود.
 
وی بیان کرد: دشمنان با سه رویکرد با انجام کار رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد فاصله بین مردم و اهل بیت و ارزش‌های اسلامی، ایجاد فاصله بین مردم و رهبری و مایوس کردن مردم از راه انقلاب و آرمانهای انقلاب هستند.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به وظیفه سنگین رسانه‌ها در دنیای ارتباطات و اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در راستای اهداف انقلاب قلم زده و از سیاه نمایی نظام اسلامی پرهیز کنند و شهید همت امروز یک فیلم ساز، یک خبرنگار و یک مستند ساز ارزشی است که در سایه قدرت گفتمان انقلابی به مقابله با تهدیدات دشمنان می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه بحران نبود رهبری در کشورها دیده می‌شود، ابراز کرد: در کمتر کشوری در دنیا مانند ایران رهبری دینی شجاع رئوف و مسلط به اوضاع داخلی و جهان و آگاه به علوم نظامی بر یک ملت حکومت می‌کند که باید قدر این لحظات دانسته شود.
 
سردار شریف افزود: مشکلاتی که در کشور در زمینه فقر، محرومیت، بیکاری و عدم ازدواج جوانان وجود دارد مشکلات حل نشدنی نیست و می‌تواند در سایه امنیت و رهبری مقام معظم رهبری و اتکا به توان جوانان حل شود که حل این مشکلات سخت‌تر از رسیدن به توان موشکی و نظامی نیست.
 
وی بیان کرد: نتیجه تلاش شهیدانی همچون شهریاری و تهرانی مقدم و مجاهدت آنها سبب شده است که امروز در بسیاری از زمینه‌ها همچون قدرت هسته‌ای و نظامی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه عنوان کرد: امروز 5 قدرت برتر جهان از موضع ضعف در مقابل ایران زانو زدند که این نشاندهنده عظمت ملت و خون شهدایی است که صادقانه و مخلصانه برای این انقلاب تلاش کرده‌اند و دشمن سعی در وارونه جلوه دادن آن است.
 
وی تصریح کرد: کارکرد رسانه‌ها برای انتقال مفاهیم بسیج باید مورد توجه قرار گیرد و چهار موُلفه اصلی چرخه ارتباطات و اطلاع رسانی مولفه‌های ثابتی هستند که باید تبیین شوند.
 
سردار شریف با بیان اینکه مولفه اول و منبع پیام نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دین اسلام و دستورات اسلام است، گفت: باید قدر این ارزشها را بدانیم و بدلیل آنکه محتوای این پیام الهی و فرهنگ اهل بیت و مبانی قرآن کریم است، منحصر به فرد است.
 
وی ابراز کرد: محتوای پیام که از مولفه‌های اصلی اطلاع رسانی محسوب می‌شود بر مبنای فرهنگ دینی و محور دین اسلام در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است که نسخه شفا بخش برای سعادتمندی دنیا و آخرت انسانها است.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه خاطرنشان کرد: مکاتب بشری که امروز مبدا تولید پیام هستند بر اساس تفکرات ذهن اندیشمندان و تجربیات و مکاتب پیشین شکل گرفته‌اند که بر مبنای اینکه این تئوری‌های گفتمانی شکل گرفته‌اند بر اساس بشری بودن از صحنه ذهن و روح جامعه حذف می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: نسخه شفابخشی که این مکاتب برای سعادتمندی بشریت تنظیم کرده‌اند و حتی در ایران نیز در دروان قبل از انقلاب مورد توجه قرار گرفته بود، اثر‌بخش نبود که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی فرهنگ دینی و مکتب اسلامی مبنای فکری محتوای تولید پیام ما قرار گرفت.
 
سردار شریف افزود: پیام و منبع تولید پیام نظام اسلامی بواسطه الهی بودن و برگرفته شدن از فطرت انسان بسیار مورد توجه همه مردم دنیا قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: امروز سروری و آقایی انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش‌ها و نظام اسلامی شکل گرفته است و در مولفه پیام و تولید محتوا منحصر به فرد بوده است که که حاصل زحمات پیامبران، معصومین و علما در طی سالیان متمادی بوده است.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه مهمترین کارکرد انقلاب اسلامی احیای مجدد فرهنگ اسلامی و دینی است ابراز کرد: تاکید مقام معظم رهبری نیز برای تداوم کلام امام با تکیه بر همین منبع الهی پیام نظام اسلامی است.
 
وی خاطرنشان کرد: علت آنکه در 37 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در صدر اخبار اصلی دنیا قرار داشته است و مورد توجه رسانه‌ها بوده است گفتمان دینی انقلاب اسلامی و دستورالعمل الهی برای سعادتمندی است که سبب پویایی، زایش و حرکت روبه جلوی کشور در رسیدن به مقاصد خود شده است.
 
سردار شریف بیان کرد: دوستان ما برای دریافت پیام ما و دشمنان نیز برای مقابله با ما متحد شده‌اند.
 
وی با اشاره به کاهش مخاطب مکاتب دست ساز بشر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی خبر انقلاب خبر اول دنیا بود و هم اکنون نیز گوش های شنوای زیادی در دنیا برای شنیدن پیام ایران و ارزشهای انقلاب وجود دارد.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: آن چیزی که به کشور ما اوج داد پیام انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی بود که با پایبند بودن به این گفتمان علاوه بر لطف الهی می‌توانیم جغرافیای مخاطب خود را گسترش دهیم.
 
وی با بیان اینکه نگاه صاحبان اندیشه به انقلاب اسلامی نگاهی بسیار جدی است، تاکید کرد: بدلیل پویایی ، تحرک، و ماندگاری پیام انقلاب اسلامی علاوه بر یک میلیارد مسلمان، بسیاری از مردم جهان مخاطب انقلاب اسلامی هستند.
 
سردار شریف ابراز کرد: محتوای فرهنگ دینی نظام اسلامی بدلیل توجه به فطرت انسانی می‌تواند جغرافیای وسیعی را در اختیار خود قرار دهد.
 
وی بیان کرد: نظرسنجی‌های معتبر انتشار یافته اذعان کرده‌اند که انقلاب اسلامی در پیاده سازی اهداف و آرمان‌های خود در بسیاری از حوزه‌ها موفق بوده است.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه ایران در جنگ هشت ساله هزینه‌های زیادی را برای دفاع از ارزشهای خود پرداخته است گفت: ایران در جنگ هشت ساله با دادن بیش از 200 هزار شهید توانسته است پیام خود را به دنیا مخابره کند که روز به روز بر تعداد مخاطبان آن افزوده می‌شود.
 
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در استفاده از ابراز‌های رسانه‌ای مختلف عنوان کرد: دشمن با استفاده از سرمایه گذاری وسیع خود توفیق زیادی در این زمینه داشته است که جامعه میلیونی مخاطب در فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 
سردار شریف گفت: به مدد استفاده از این ابزارهای رسانه‌ای بسیاری از حوادث اتفاق افتاده در منطقه آسیای غربی وارونه جلوه داده شده است که نمونه آن نشان دادن ایران به عنوان کشوری که حقوق مردم خود را نقض می‌کند و انتخاب عربستان در سازمان مدافع حقوق بشر به عنوان مسئول است.
 
وی افزود: ما نتوانسته‌ایم چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران و خدمات نظام اسلامی را به خوبی منعکس کنیم و تصویری مجازی از کشور ما در رسانه‌ها ارائه شده است که بخش عمده آن محصول عملکرد ضعیف ما در بخش رسانه است.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به ضرورت به‌کارگیری امکانات و استعدادهای رسانه‌ای کشور عنوان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم ایران را کشوری کم توان بی انگیزه و مایوس جلوه دهند که بزرگترین وظیفه رسانه این است که واقعیتهای موجود را به دنیا ارائه دهند.
 
وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری قدرت نرم انقلاب برای انتقال پیام به دنیا اظهار داشت: در طول سالهای بعد از انقلاب کارهای بزرگی در کشور انجام شده است که می توان با بهره‌گیری از قدرت نرم انقلاب آنها را به مردم دنیا مخابره کرد که در این زمینه نیازمند انجام کارهای بیشتری توسط رسانه‌ها هستیم.
 
سردار شریف گفت: امروزه قدرت انقلاب اسلامی در نزد دشمنان شناخته شده است و همه افتخار کشور به داشتن رهبری شجاع، حکیم است و ما هرگز به ابزارهای نظامی خود نمی بالیم هرچند که در طول سال‌های گذشته به توانمندیهای خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم که کسب این قدرت بدون اتکا به کشورهای دیگر بوده است.
 
وی تصریح کرد: با داشتن این قدرت نظامی به بهترین شکل ممکن از ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم که نمونه آن را در رزمایش‌ها به دشمن مخابره کرده‌ایم.
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه قدرت نظامی ایران تنها بخشی از توانمندیهای کشور است، گفت: امروز بسیاری از کشورهای همسایه ایران در نا‌امنی به سر می‌برند و امنیت و ثباتی که در کشور وجود دارد محصول تدابیر مقام معظم رهبری است .
 
وی با اشاره به ضرورت توجه به بازخورد و ارزیابی پیام‌ها در فضای رسانه‌ای خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که ارزیابی از پیام‌های منتشر شده خود داشته باشند و در عرصه خبر به اثرات کار خبر توجه ویژه داشته باشند چرا که کار آنها گاهی باعث ایجاد تغییر و تحولات در ارزش های و باورهای مردم می‌شود.
 
سردار شریف کشتار مسلمانان را نتیجه تبلیغ تفکر تکفیری دانست و ابراز کرد: هر کسی در جغرافیای جهان اسلام کشته می شود محصول جهل و بلاهت کسانی است که تفکر تکفیری را تبلیغ کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار