پست اند کوریر: عجله مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم بیشتر ایران

نمایندگان مجلس آمریکا به بهانه آزمایش موشکی ایران برای تحریم های بیشتر این کشور، به کاخ سفید فشار می آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «پست اند کوریر» در گزارشی نوشت: بی هیچ گمانی می توان دید که اعضای صاحب نفوذ در هر دو حزب در مجلس نمایندگان آمریکا قبول دارند که برنامه موشکی ایران هنوز خطرناک است و باید به خاطر آن، تحریم های اقتصادی وضع کرد. اما گویا آنها تنها بر سر زمان بندی با هم توافق ندارند. 
کاخ سفید تحت فشار است تا دست به کاری بزند و این فشار نه تنها از جانب نمایندگان جمهوریخواه بلکه از جانب دموکراتهایی است که با بی میلی از توافق هسته ای رئیس جمهور با ایران در تابستان گذشته حمایت کردند. 

این توافقنامه در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران، 100 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد می کند و به تحریم های این کشور پایان می دهد. 
مجلس نمایندگان، این هفته در مورد لایحه ای برای اطمینان از اینکه تحریم های کنونی ایران بابت ساخت موشک و توسعه تروریسم سر جای خود باقی هستند رای گیری خواهد کرد.
در این گزارش ادعا شده است: ولی این کارها کافی نیست. آزمایش موشکی تازه ایران و وعده برای پیگیری آن – با کمک کره شمالی – شایسته مجازات بیشتر است. ماه گذشته، اوباما به کنگره گفت که سرگرم آماده سازی چنین تحریم هایی است. ولی سپس در اجرای آنها ایستادگی کرد تا نخست گفتگو با ایران انجام گیرد. 

یکشنبه، رئیس ستاد کاخ سفید، دنیس مک کالو، گفت که رئیس جمهور در آینده ای نامشخص دست به اقدام خواهد زد. وی به فاکس نیوز گفت: «در زمان مناسب، تحریم ها را اعلام خواهیم کرد. در این زمینه هیچ تردیدی نیست.»

در همین حال، زمان برای استفاده کارآمد از تحریم های تازه به سرعت در حال سپری شدن است. رهبرمعظم ایران تهدید کرده که اگر تحریم های موشکی اعمال شوند توافق هسته ای را متوقف خواهد ساخت. ولی بعید است که پیش از آنکه ایران 100 میلیارد دلار پول بادآورده را دریافت کند دست به چنین کاری بزنند.

در انتهای این گزارش ادعا شده است: بر پایه گزارشهایی درباره اینکه ایران شرایط مندرج در توافق نامه هسته ای را برآورده کرده، این ضرب الاجل در کمتر از یک ماه به پایان خواهد رسید. و معنای این سخن آن است که زمان برای سخت گیری به ایران بر سر برنامه موشکی اش، اکنون است و نه دیرتر. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار