هیمالیا نوردان امید به سیستان می روند

تیم ملی کوهنوردی امید کشورمان به تفتان صعود می کنند.

محمد نصیری، رییس کمیته هیمالیانوردی فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  افزود: ملی پوشان امید 14 بهمن به همراه سایر کوهنوردان حاضر در این برنامه به قله تفتان در استان سیستان و بلوچستان صعود خواهند کرد و ترکیب تیم ملی مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای آماده سازی تیم ملی امید کشورمان 6 مرحله اردو در مناطق مختلف ایران برگزار کردیم دماوند، تهران و قزوین  شهرهایی هستند که میزبان تمرینات هیمالیا نوردان بودند، اردوی ششم باز هم در تهران و در منطقه فشم خواهد بود، از سال گذشته تاکنون امیدها دو صعود برون مرزی آرارات و هیماچال هند انجام دادند.

نصیری در ادامه گفت:ملی پوشان بعد از انتخاب نهایی تیم ملی اول اسفند به قله ازبک در گرجستان اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: تیم ملی امید سال 83 با ایده و همفکری رضا زارعی و مرحوم محمد اوراز تشکیل شد، ده سالی فعالیت های آن متوقف شد تا اینکه سال 93 فدراسیون برای تشکیل مجدد فراخوان زد.

اوراز، اولین ایرانی بر بلندای اورست
کمتر کسی از کوهنوردان است که محمد اوراز را نمی شناسد، این کوهنورد نقده ای 25 شهریور 1348 در استان آذر بایجان غربی به دنیا آمد علاقه و توانایی در این ورزش باعث شد به کوهنوردی بپردازد وی در سال 76در اردوی تیم ملی بزرگسالان شرکت کرد و ملی پوش شد و همین سال به همراه 6 نفر از دوستان و اعضای تیم ملی موفق به صعود به قله 7788 متری راکاپوشی در پاکستان شوند و نخستین تجربه هیمالیا نوردیش را باموفقیت کسب کند.

اوراز در سال 1377 با سه کوهنورد تیم ملی به قله اورست بلندترین کوه جهان صعود کرد و نام خود را به عنوان اولین صعود کننده تیم مالی ایران ثبت کرد، اوراز در سال 82 هنگام صعود به قله گاشر بروم در پاکستان به همراه مقبل هنر پ‍ژوه با سقوط بهمن سقوط می کنند، هنرپژوه سالم می ماند و وی به بیمارستان شفا در پاکستان منتقل می شود که متاسفانه از دنیا می رود تا همیشه در خاطر ما بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
سلام
ما در کشور استانی به نام سیستان نداریم. اسم استان ما سیستان و بلوچستان می باشد
90 درصد ساکنان این استان پهناور بلوچ اند و ذکر استان تنها با نام سیستان باعث ایجاد اختلاف می شود. خواهشا با همچین افرادی که شروع کننده تنش هستند برخورد کنید.
آخرین اخبار