یاسوج ؛

افزایش 182 درصدی اعتبارات مصوب آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب شهری برنامه‌های خود را در سه محور بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تعریف کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛ سید علی لدنی‌نژاد  با بیان اینکه 90 درصد آب شرب مردم استان از چاه‌های عمیق و سدها تأمین می‌شود، گفت: 69 منبع تأمین آب شرب در استان وجود دارد که 60 حلقه آن چاه عمیق است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد وابستگی آب شرب به منابع زیرزمینی را نگران‌کننده دانست و اظهار کرد: با توجه به منابع موجود در استان آب شرب مردم باید از منابع و آب‌های سطحی تأمین شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آب شرب مردم شهرستان گچساران و حومه از سد کوثر تأمین می‌شود که در آینده آب شرب مردم کهگیلویه بزرگ از سد کوثر تأمین خواهد شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: 138 هزار مشترک آب و 26 هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد.

لدنی‌نژاد با اشاره به افزایش 182 درصدی اعتبارات مصوب آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آب و فاضلاب شهری برنامه‌های خود را در سه محور برنامه بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تعریف کرده که در برنامه بلند‌مدت افق 20 ساله آب و فاضلاب استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است تا 10 سال آینده سد تنگ سرخ به بهره‌برداری نرسد، افزود: احداث تصفیه‌خانه شهر یاسوج برای تصفیه آب رود بشار مورد نیاز است که این تصفیه‌خانه با اعتبار 60 میلیارد ریال ظرف 18 ماه آینده احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، افزود: بارش‌های نامناسب سال‌های اخیر موجب خشک شدن برخی چاه‌های آب زیرزمینی در مناطق یاسوج و مادوان شده است.

وی با اشاره به بارش‌های خوب در سال‌جاری خاطرنشان کرد: استان همچنان از نُرم بارندگی کشور پایین‌تر است.
انتهای پیام /ز
برچسب ها: اعتبار ، آبفا ، بشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.