کارت هوشمند ملی امنیت در فضای مجازی را تامین می‌کند

مهمترین ویژگی کارت هوشمند ملی تسریع در خدمات الکترونیک به همراه امنیت در فضای مجازی است.

کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود مزایای بسیاری که کارت هوشمند ملی داشته ولی متأسفانه هنوز ضرورت دریافت این کارت از سوی مردم احساس نشده است.

حرکت به سمت دولت الکترونیک،صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها و همچنین حفظ امنیت از مزایای این کارت بوده که قطعاً موجب رضایت جامعه خواهد شد.

**کارتی با بیش از مزیت‌های یک کارت ملی

کارت هوشمند ملی شیوه‌ای امن با کمترین میزان خطا برای دسترسی به جامعه اطلاعاتی بوده که موجب ارائه خدمات با کیفیت، توزیع عادلانه فرصت‌ها میان افراد جامعه شد و همچنین شناسایی هویت به صورت دیجیتالی، امضای دیجیتال، اثر انگشت، سه مزیت اصلی این کارت است که کابردهایی از جمله صحت در انتخابات، سلامت الکترونیکی و سایر خدمات شهروندی در یک کارت فراهم بوده که این اطلاعات در کارت به صورت رمز نگاری شده وجود دارد که مانع از دسترسی‌های غیر مجاز به آن می‌شود.

علیرضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص صدور کارت‌های هوشمند ملی گفت: تاکنون حدود پنج میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده و تا پایان امسال 2 میلیون کارت دیگر صادر و در مجموع تا پایان سال جاری هفت میلیون کارت هوشمند ملی در دست شهروندان خواهد بود.

وی افزود: این پروژه یک کار بسیار ماندگار بوده که در آینده جایگاه ثبت احوال را ارتقا و زندگی مردم را تسهیل خواهد داد، همچنین موجب تحول در کشور خواهد شد و این سازمان مکلف به صدور  20 میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان سال آینده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۵:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
با عرض سلام‌خسته نباشید خدمت شما
من هر کاری میکنم عضو کانال برنامه شما شم نیتوانم میگویید ک در خواست عضویت مسدود است
آخرین اخبار