بندرعباس؛

به آب اندازی شناور خدماتی همیار ۱ در بندرعباس

یک فروند شناور خدماتی ساخت یکی از شرکت های کشتی سازی غرب بندرعباس به انداخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناور طناب گیر "همیار ۱" در نوع خود برای نخستین بار در کشور ساخته شده است.

محمدرضا پوررجبی افزود: هزینه برآوردی ساخت این شناور ۳۰ میلیارد ریال بوده که تولید آن در داخل کشور، ۱۰ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی در پی داشته است.

وی گفت: این شناور که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و در یارد کشتی سازی سپهر دریای جنوب و به دسیت متخصصان داخلی ساخته شده در عملیات پهلودهی انواع کشتی های تجاری و نفتکش نقش دارد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش خطر سوانح احتمالی برای فعالیت افراد طناب گیر پای اسکله، مکانیزه شدن و افزایش سرعت پهلودهی و پهلوگیری کشتی ها را از ویژگی های شناور همیار ۱ برشمرد.

پور رجبی افزود: این شناور با ۱۳ متر طول، ۵ متر عرض و یک و ۶ دهم متر آبخور داردکه میانگین سرعت ۸ گره دریایی، قدرت مجموع دو موتور آن ۸۰۰ اسب بخار است.

وی افزود: این شناور با انجام تست های کشش، ماشین آلات، تعادل، سیستم های کمک ناوبری تا یکماه دیگر وارد چرخه عملیات دریایی هرمزگان می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.