بندرعباس؛

کاهش ۹۱ درصدی قاچاق سوخت در هرمزگان

فرمانده دریابانی استان هرمزگان گفت: در ۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۴۰۴ مورد گشت زنی در مرزهای دریایی استان هرمزگان صورت گرفته است.

وی گفت: در 9 ماه امسال قاچاق سوخت ۹۱ درصد ، قاچاق مشروبات الکلی ۲۴ درصد ، قاچاق دخانیات ۴ درصد کاهش یافته است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۳ تن و ۴۰۰ کیلو مواد مخدر شامل تریاک، حشیش و هروئین شناسایی و ضبط شد.

سرهنگ میر شمسی هرمزگان کشف ۱۰ کیلوگرم هروئین برای نخستین بار درحال تخلیه از شناور در جاسک و دستگیری ۳ نفر در این رابطه را مهمترین کشف ۹ ماهه امسال عنوان کرد.

وی با اشاره به سیاست کاهش تلفات خودی و کشته های مجرمان و قاچاقچیان گفت: با افزایش آموزش های میدانی و توجیه کارکنان این تلفات نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده دریابانی استان با تاکید بر تاثیرات مخرب قاچاق بر تولید و اقتصاد کشور گفت: انجام عملیات های اطلاعاتی برای مبارزه عمقی و سرنگونی قاچاقچیان کلان در دستور کار فرماندهی دریابانی است.

سرهنگ میر شمسی با اشاره به وجود برخی شناورهای بی هویت در آب های استان گفت: تا پایان برای شناسایی همه شناورهای بی هویت استان دفتر چه کنترل شناور امنیتی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد و حفظ امنیت مرزهای دریایی بعنوان اصلی ترین مأموریت این فرماندهی افزود: فرماندهی دریابانی استان وظیفه صیانت از مرزهای آبی در فاصله ۲۰ کیلومتری و تا عمق ۱۲ مایل دریا را بر عهده دارد.

استان هرمزگان با داشتن هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی از پارسیان تا چابهار و سواحل جزایر استان بزرگترین مرز دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.