مجمع فدراسیون فوتبال؛

از تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال تا ریاست قانونی حسینی در پرسپولیس!

انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل همزمانی با انتخابات مجلس شورای اسلامی به سال بعد موکول شد.

مجمع فدراسیون فوتبال با تأخیر برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق برنامه مجمع فدراسیون فوتبال قرار بود ساعت 13 برگزار شود اما با بد قولی مسئولان ساعت 13:30 برگزار شد.

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم اکنون وارد جلسه شد تا مجمع شروع به کار کند.

مجمع فدراسیون فوتبال با  10 غایب و با سخنرانی اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال آغاز شد. همچنین تمام خبرنگاران از سالن مجمع به بیرون هدایت شدند و در یک اتاق اسکان پیدا کردند.

*گودرزی: اختیار مجمع در تصویب اساسنامه امروز بررسی می شود

گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مورد برداشتن اختیار مجمع فدراسیون فوتبال بابت تصویب اساسنامه گفت: من هم برای این موضوع به این جلسه آمدم و بعد از بررسی نتیجه آن را اعلام می‌کنم. 

*بهرامی رئیس هیات استان قم با برخی از اعضای مجمع رایزنی می‌کرد که به اساسنامه رای ندهیم. 

* کردنوری نماینده باشگاه استقلال مسیر جلسه را به اشتباه رفت اما به علت اینکه خبرنگاران وی را نمی‌شناختند سوژه عکسبرداری قرار نگرفت.
 
*آجرلو از طرف ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه امروز حضور دارد وی در جواب این سوال که به جای باران چشمه آمدید گفت: بله به صورت پنهانی آمدم. 

*ناظران مجمع انتخاب شدند

مهدی تاج، بهرامی و غفاری به عنوان اعضای ناظران مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.

* در فیلمی که از فعالیت‌های یک‌ساله فدراسیون فوتبال بود، در بخشی که مربوط به سازمان لیگ می‌شد، مسابقه دربی پخش شد.

*بعد از پخش فیلم صحبت‌های کفاشیان، گزارش مالی توسط ایمان‌زاده خزانه‌دار فدراسیون ارائه شد.

*صحبت های کفاشیان و ارائه گزارش مالی

علی کفاشیان گفت: همه شما اعضای مجمع با کمک وزارت ورزش و جوانان دست به دست هم دادید تا این موفقیت‌ها حاصل شود. در یکی دو سال گذشته ناملایماتی ایجاد شد و حق پخش را ندادند، اما همه زحمت کشیدند تا افتخارات بزرگی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال 3.5 سال است که در رده اول آسیا قرار دارد. در فوتبال ساحلی و فوتسال هم اول هستیم. در رنکینگ AFC جزو سه کشور توسعه‌یافته هستیم و این زحمات تنها یک فرد نیست، بلکه یک مجموعه کار کرده‌اند.

*در این مجمع غفاری، خبیری و  تاج به عنوان ناظر انتخاب شدند و از 74 عضو 65 نفر در این جلسه حاضر هستند.

*طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس بعد از ارائه گزارش مالی از سوی ایمان‌زاده نسبت به این گزارش انتقاد کرد و برخی از مواد آن را نادرست اعلام کرد. این موضوع با دخالت کفاشیان حل‌و‌فصل شد.

طاهری گفت: اعدادی که حسابرس اعلام کرد با آنچه که به ما به صورت دفترچه داده‌اید مغایرت دارد که کفاشیان تاکید کرد آنچه که در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته گزارش مالی ارائه شده نیست.

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین به این موضوع اعتراض کرد که چرا حسابرسی سازمان لیگ جمع شده است.

*دولت‌آبادی حسابرس فدراسیون و بازرس امسال در پاسخ به اعتراضات گفت: گزارش ارائه شده طبق قانون، مشکلی ندارد.

*قنبرزاده هم به عنوان دومین معترض گفت: باید دو موسسه حسابرسی را انجام دهند اما یک موسسه این کار را انجام داده است که این با مصوبه مجمع گذشته مغایرت دارد. من فیلم دارم که در مجمع گذشته این موضوع پیشنهاد و تصویب شد. اگر حرف من درست باشد به لحاظ قانونی گزارش امروز باطل است.

*دبیری در واکنش به قنبرزاده اعلام کرد که این طرح در مجمع گذشته مورد تصویب قرار نگرفته بود.

*محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با ناراحتی مجمع فدراسیون فوتبال را ترک کرد و به خبرنگاران گفت: تمام حرف هایم را در مجمع زدم  و نظر خاص دیگری ندارم.

وی درمورد اینکه به علت اختلاف و اعضای مجمع جلسه را زودتر ترک کردید ،اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد و اختلافی با اعضای مجمع ندارم.

*نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش در این جلسه خطاب به اعضا گفت: راجع به مسائل مختلف زودتر اظهار نظر و تصمیم‌گیری کنید تا به مسائل اصلی برسیم.

*در ادامه این جلسه پورکیانی قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان گفت: تنها چیزی که رعایت نمی‌شود دستور جلسه است. ما دو ساعت در جلسه نشسته‌ایم اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

*مهدی تاج با بیان اینکه اساسنامه ما باید با اساسنامه بین‌المللی مطابقت داشته باشد،‌خاطرنشان کرد: طبق قانون تجارت باشگاه‌های ما باید تجاری شوند وگرنه از دید قانون صفدر حسینی رئیس باشگاه پرسپولیس است. با این شرایط باید اساسنامه تغییر کند.

*به پیشنهاد سجادی، ساختمان استقلال و پرسپولیس که در گذشته به صورت رهنی در اختیار آن قرار داشت از این به بعد به صورت رایگان به آنها واگذار کنند و مالکیت ساختمان را به خود باشگاه واگذار نمایند.

این طرح در مجمع به رأی گذاشته شد که در نهایت با 32 رأی تصویب شد.

احتمال اینکه اساسنامه امروز از دستور جلسه خارج شود زیاد است و احتمال دارد با توجه به اتفاقات پیش‌آمده در مجمع به تاریخ دیگری موکول شود.
 
با توجه به ابهامات مالی در گزارش مالی فدراسیون فوتبال به رأی گذاشته شد که با توجه به یک‌سری ابهامات با شرط و شروط در جلسه امروز  به تصویب رسید.
 
با نظر وزیر ورزش و رئیس فدراسیون در جلسه مجمع تصویب شد که اساسنامه پس از تنظیم و بررسی  و همچنین اصلاحات کلی اساسنامه در تیرماه 95 به رأی‌گیری گذاشته شود.

عابدینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: ما انتخابات را به دلیل هم زمانی با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار نمی‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم این انتخابات زیر سایه انتخابات‌های دیگر برگزار شود  و خواهان شفاف برگزار کردن انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم.



برچسب ها: مجمع ، کفاشیان ، تاخیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار