شیراز؛

اختصاص بيش از 270 ميليارد ريال به كشاورزی فارس

بيش از 270 ميليارد ريال از منابع صندوق توسعه ملی در اختيار بخش كشاورزی استان فارس قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ نشست مشترك رئیس، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی سازمان جهاد كشاورزی استان فارس با مدیر، معاونین و روسای شعب بانك كشاورزی استان و شهرستان های فارس در خصوص اقدامات هماهنگ در ارائه تسهیلات و خدمات مختلف بخش كشاورزی با اولویت های سازمان جهاد كشاورزی استان فارس در پرداخت تسهیلات خط اعتباری مكانیزاسیون و ساخت گلخانه و .... برگزار شد.

در این نشست مشترك صادقی معاون تولیدات گیاهی سازمان ضمن اعلام همكاری و تعامل سازنده و مطلوبی كه بین متولیان بخش كشاورزی و بانك كشاورزی وجود دارد گفت: هماهنگی، همكاری و تعامل سازمان جهاد كشاورزی و بانك كشاورزی استان سهم قابل ملاحظه ای در توسعه كشاورزی به همراه داشته است و رضایت مندی بهره برداران را فراهم آورده است.


وی افزود: با تعامل و ارتباط موثر و هماهنگ بین بخش اجرا و بانك كشاورزی می توانیم ارائه خدمات ، تسهیلات و استفاده از منابع را بهبود بخشیده و از ثمره آن، بهره برداران موفق به تولید مطلوب تر، كیفی تر و بهره وری بیشتر شوند.

محسن صفدری مدیر شعب بانك كشاورزی استان فارس، نیز در این همایش گفت: بانك كشاورزی استان فارس در پرداخت تسهیلات رتبه ششم كشور را در اختیار دارد.

مدیر شعب بانك كشاورزی استان فارس با اشاره به این كه تاكنون 70 درصد تسهیلات خشكسالی سال 93 به كشاورزان استان فارس پرداخت شده است افزود: درصد تسهیلات مكانیزاسیون 26 درصد پرداخت شده است و این رقم تا پایان سال به 100 درصد می رسد.


صفدری با بیان اینكه سقف ضمانتی تسهیلات مكانیزاسیون از 800 میلیون ریال به یك میلیارد ریال افزایش یافته است تصریح كرد: بر همین اساس 50 در صد قیمت تمام شده تراكتور هایی كه دارای پلاك صادره از راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا و بیمه باشد به رهن بانك در می آید كه با اجرای این دو بند تا حدود زیادی، مشكلات بر سر راه دریافت تسهیلات مكانیزاسیون برای متقاضیانی كه دارای مشكل وثیقه هستند، برداشته می شود.


اسد شریفی مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد كشاورزی استان فارس نیز در این همایش اظهار کرد: پارسال 650 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به استان فارس اختصاص یافت كه 150 میلیارد ریال از آن سهم بانك كشاورزی بوده است كه تا كنون 55 درصد این تسهیلات جذب شده است.

وی با بیان اینكه بیش از 270 میلیارد ریال منابع از صندوق توسعه ملی در اختیار بخش كشاورزی استان فارس قرار گرفته كه حدود 210 میلیارد ریال آن در اختیار بانك كشاورزی بوده است افزود: در مرحله اول 100 درصد اعتبار تخصیص یافته به این استان از صندوق توسعه ملی جذب شده است و در مرحله دوم نیز باید نهایت سعی خود را برای جذب بیشترین تسهیلات داشته باشیم.

شریفی با بیان اینكه امسال نزدیك به 630 میلیارد ریال خط اعتباری ویژه مكانیزاسیون كشاورزی در اختیار استان فارس قرار گرفته است عنوان كرد: تاكنون 1 هزار و 731 طرح توسعه مكانیزاسیون به مبلغ 620 میلیارد ریال به بانك معرفی شده است.


وی با بیان اینكه تاكنون 52 طرح به مبلغ 150 میلیارد ریال جذب اعتبار شده است و به عبارتی درصد جذب به تخصیص در اعتبارات مكانیزاسیون 23 درصد بوده است افزود: شهرستان‌های مرودشت و شیراز بیشترین میزان معرفی طرح و جذب اعتبار را داشته‌اند.


سید علی مصطفوی در همایش مشترك بانك كشاورزی و سازمان جهاد كشاورزی استان فارس از پرداخت بیش از 240 میلیارد ریال غرامت به كشاورزان این استان خبر داد و اظهار کرد: 110 میلیارد ریال از این مبلغ در حوزه زراعت، 100 میلیارد ریال در حوزه دام و طیور و 33 میلیارد ریال در حوزه باغبانی بوده است.


وی با بیان اینكه در حال حاضر دستور 480 میلیارد ریال غرامت نیز آماده شده است خاطر نشان كرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 900 میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران استان فارس پرداخت شود.

مدیر صندوق بیمه كشاورزی استان فارس با بیان اینكه 150 هزار هكتار از اراضی شتوی این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است افزود: 35 هزار هكتار از باغات نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و برای نخستین بار نیز 10 هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان زیر پوشش بیمه آتش‌سوزی شده است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.