بخشی از جامعه شعری در جشنواره شعر فجر از دست می‌رود

بررسی کتاب‌های منتشر شده در جشنواره شعر فجر سبب می‌شود، بخشی از جامعه شعری را در این جشنواره از دست بدهیم.

حمیدرضا شکارسری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه دریافت مجموعه شعر و تک اثر در جشنواره شعر فجر کارایی خود را دارد، گفت: با بررسی کتاب‌های منتشر شده در جشنواره شعر فجر، بخشی از جامعه شعری خود را از دست می‌دهیم و آن‌ها را مخاطب در جشنواره شعر فجر نمی‌دانیم.

وی افزود: کتاب اثری است که سر فرصت و با دید صاحب اثر منتشر می‌شود و در آن ملاحظات مختلفی در نظر گرفته شده است. بررسی آن در جشنواره شعر فجر، می‌تواند مرجع بهتری باشد. البته هر یک از روش‌های بررسی تک اثر یا مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر، محسنات و معایب خود را دارد. 

این شاعر با اشاره به راهکاری برای جشنواره شعر فجر بیان کرد: به چه دلیل تلفیقی از تک اثر و مجموعه شعر در جشنواره شعر فجر وجود نداشته باشد؟ در این جشنواره در کنار بررسی مجموعه‌های شعر، می‌توان به تک اثر یا چند اثرها نیز پرداخت.

شکارسری تصریح کرد: افرادی در جامعه شعری، اثری منتشر نکرده‌اند؛ اما به تعداد یک کتاب شعر دارند. این افراد را در جشنواره شعر فجر به صورت مجموعه شعر شرکت دهند و در صورت برگزیده شدن همان آثار را به عنوان جایزه جشنواره شعر فجر منتشر کنند تا به این ترتیب شاعران بدون اثر نیز در جشنواره شعر فجر شرکت کنند.

وی در خصوص حضور خود در جشنواره شعر فجر اظهار داشت: در جشنواره شعر فجر امسال شرکت نمی‌کنم. به دلیل آنکه دیگر از ما گذشته است و جای خود را باید برای جوانترها خالی کنیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار