تخلیه حساب بانکی مشتریان توسط حسابدار شرکت

با تلاش ماموران پلیس "فتا" فردی كه با دردست داشتن اطلاعات حساب بانکی مشتریان خود، اقدام به خرید اینترنتی از حساب آنها می كرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس "فتا" استان فارس در این زمینه گفت: در پی اعلام شكایت سه نفر از همشهریان مبنی بر كسر شدن مبالغی از حسابشان به صورت نامعلوم و نامشخص در بستر فضای مجازی ، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز كردند.

سرهنگ "سید موسی حسینی" اظهار كرد: در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت خرید از یک فروشگاه اینترنتی صورت گرفته است كه کارشناسان پلیس "فتا" با ردیابی های پلیسی خود، در اقدامی فنی موفق به شناسایی سارق شدند.

وی ادامه داد: هنگامی که شاکیان با متهم روبرو می شوند بیان می كنند؛ که متهم را می شناسند و همگی در طول چند روز گذشته به یک شرکت مراجعه و اطلاعات کارت عابربانک خود را به او داده تا از حسابشان مبالغ مورد نظر را برداشت كند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس افزود: حسابدار با دسترسی به موجودی حساب های افراد وسوسه شده، رمز دوم آنان را فعال و به خیال این که امکان شناسایی شدن در فضای مجازی وجود ندارد، پس از گذشت چند روز اقدام به خرید اینترنتی با حساب شاکیان می کند.

سرهنگ "حسینی" به شهروندان هشدار داد: افرادی که از خدمات الکترونیکی بانک ها جهت انجام امورات مالی و پرداخت های خود بهره می برند باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت و حسابشان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

وی متذکر شد: با پیشرفت های امروزه و تکنولوژی های نوین، افراد می بایست اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات مهم حساب خود به دیگران ، خود را از معرض خطر برداشت های غیر مجاز مصون دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار