آیپک: اجرای برجام «لحظه خطرناکی» برای آمریکاست

کمیته روابط عمومی آمریکا - رژیم صهیونیستی مراتب نگرانی خود را از اجرایی شدن برجام ابراز داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: کمیته روابط عمومی آمریکا - اسرائیل (AIPAC)، اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران را «لحظه خطرناکی» برای آمریکا دانست. 

کمیته روابط عمومی آمریکا -  رژیم صهیونیستی «ایپک» روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران «لحظه خطرناکی» برای آمریکا و متحدان ما است و ملزم نگه داشتن ایران به اجرای تعهداتی که در زمان دستیابی به توافق هسته‌ای «برجام» پذیرفت، ضروری است.» 

در این بیانیه آمده است: کنگره و ریاست جمهوری آمریکا نیز باید به تعهداتشان عمل کنند که این بدان معنا است که باید به موارد نقض «برجام» از سوی ایران با اعمال مجازات‌های جدی، قطعی و فوری پاسخ دهند.» 

این کمیته همچنین با مطرح کردن ادعاهای بی اساس گفت: لازم است از احتمال تقویت «قابلیت ایران برای دنبال کردن سلطه منطقه‌ای خود» به عنوان یک «کشور تروریست» جلوگیری شود. 

در این بیانیه ادعا شده است: ایران می‌تواند ده‌ها میلیارد دلار را از حساب‌های خارجی مسدود شده خود باز گرداند که ممکن است موجبات تلاش‌هایش را برای گسترش نفوذ در سراسر منطقه فراهم کند. جامعه بین الملل رژیم تحریم‌های فراگیر خود را بر خواهد چید و این امر مسیر را برای مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته‌ای غیرقانونی ایران هموار خواهد کرد. 

کمیته ایپک همچنین تاکید کرد که ایران بی‌مسئولیتی خود را در گذشته با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد با انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک نشان داده است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در اظهاراتی بدبینانه درباره اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: تهران هنوز از جاه طلبی‌های خود برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دست نکشیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار