رویترز: مقامات اتحادیه اروپا در راه ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد: مقامات اتحادیه اروپا، ماه فوریه به ایران سفر می‌کنند.

رویترز: مقامات اتحادیه اروپا در راه ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: "میگوئل آریاس کانته،" کمیسر انرژی و آب و هوای اروپا روز یکشنبه اعلام کرد در پی لغو تحریم های بین المللی علیه تهران، کمیسیون اروپا ماه فوریه به منظور بررسی روابط در زمینه انرژی با ایران، نخستین « ماموریت ارزیابی فنی » را انجام خواهد داد.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و آمریکا شامگاه شنبه تحریم ها علیه ایران را لغو کردند و درها را به روی همکاری های نزدیک تر اتحادیه اروپا - ایران باز کردند.

شاخه اجرایی اتحادیه اروپا به ویژه مشتاق به توسعه منابع ایران به عنوان جایگزینی برای روسیه است که نقش قدرتمند آن به عنوان منبعی برای تامین حدود یک سوم نفت و گاز اتحادیه اروپا، موجب شکاف در این اتحادیه شده است.

آریاس کانته در بیانیه ای اعلام کرد:« نخستین ماموریت ارزیابی فنی در زمینه انرژی به این کشور (ایران) در آغاز ماه فوریه انجام خواهد شد.»

یک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد حدود 15 مقام این اتحادیه به این سفر فنی اولیه چهار روزه خواهند رفت و پس از آن، کارکنان بلند پایه کمیسیون، احتمالا یک هیئت تجاری، به ایران سفر خواهند کرد.

آریاس کانته گفت زمینه های احتمالی برای همکاری شامل همه زمینه های انرژی -- هسته ای، نفت، گاز، انرژی های تجدید پذیر و کارایی انرژی -- خواهد بود.

به ویژه، وی توسعه گاز طبیعی مایع و همچنین محموله ها از طریق مسیری که اتحادیه اروپا به آن به عنوان «کریدور گاز جنوبی» اشاره می کند، برای حمل منابع به جنوب اروپا به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه، را ذکر کرد.

پس از پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 میلادی، تنش ها در اتحادیه اروپا بر سر اتکا به انرژی روسیه تشدید شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار