شیراز؛

جسم سالم در تغذیه سالم

برای داشتن جسمی سالم در بزرگسالی باید تغذبه سالم را از کودکی شروع کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از شیراز؛ کارشناس بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از مهمترین اقدام هایی که باعث اصلاح عادت های غذایی جامعه می شود، شکل گیری صحیح ذائقه در کودکان است و با هدف دهی به ذائقه از کودکی، می توانیم آینده ای سالم تر در بزرگسالی داشته باشیم.

"اعظم فرمانی" با تاکید بر نقش موثر آموزش تغذیه صحیح در کودکان در پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر، افزود: این موضوع به بروز مشکلاتی همچون چاقی، دیابت، فشارخون بالا، بیماری های قلبی عروقی و سرطان در دوران بزرگسالی مرتبط است.

او ادامه داد: گسترش فعالیت های اجتماعی و حضور کودکان در محیط هایی مانند مهدکودک ها یا مشاهده تبلیغات تلوزیونی در زندگی امروز باعث می شود تا علاوه بر خانواده، مربیان مهدها و شبکه های اجتماعی هم نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان داشته باشند.

فرمانی با اعلام خبر آموزش به مربیان و کودکان مهدکودک ها در خصوص اصول تغذیه صحیح به ویژه جایگاه و اهمیت میان وعده غذایی در برنامه غذایی کودکان، همزمان با بسیج ملی کاهش مصرف قند، نمک و چربی، گفت: پخش فیلم های کوتاه آموزشی و بسته های آموزشی با موضوع کاهش مصرف نمک، قند و جربی، از اقداماتی است که این دانشگاه برای فرهنگ سازی درباره تغذیه سالم با همکاری سازمان بهزیستی، انجام داده است.

او بر اهمیت استفاده از میان وعده غذایی مناسب برای رشد کودکان و جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر تأکید کرد و افزود: بهتر است میان وعده ها از هر پنج گروه اصلی غذایی انتخاب شود و همراه با تنوع و تعادل غذایی باشد.
این کارشناس تغذیه، زمان مناسب برای صرف میان وعده در روز را حداقل 15 دقیقه عنوان کرد و ادامه داد: بهترین وقت برای صرف میان وعده، حداقل دو ساعت پس از صرف غذای اصلی است.

او با معرفی انواع شکلات، آبنبات، شیرینی و چیبس، انواع پفک و آبمیوه های صنعتی به عنوان موادی که دارای مقادیر زیادی قند، نمک و چربی هستند، توصیه کرد: با انتخاب میان وعده های سالم مانند شیر، انواع مغزها، خشکبار، انواع میوه ها و سبزی و بیسکوییت ساده، می توان به میزان کافی انرژی، پروتیین، بخشی از ویتامین ها و املاح معدنی از جمله آهن موردنیاز را در بدن تأمین کرد.

فرمانی یادآور شد: لازم است از ارائه دسرهای خامه ای، شکلاتی و شیرین مانند کرم کارامل، ژله، بستنی های خامه ای، شیرینی های خامه ای در مهدکودک به کودکان، پرهیز شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: جسم ، سالم ، تغذیه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.