طرح شهاب برنامه‌ای برای شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر کشور

معاون بنیاد ملی نخبگان گفت:طرح شهاب بزرگترین برنامه کشور برای شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر است.

غلامعلی منتظر معاون بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: دو نکته اساسی در اجرایی شدن طرح شهاب حائز اهمیت است، اول آمادگی منابع استانی آموزش و پرورش و دوم تأمین اعتبارات مالی که در بخش اول برنامه شهاب با تمام معلمان و مدیران مدارس مدیران  معاونان اداره‌های آموزش و پرورش که جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر هستند، تعامل خواهیم داشت و بخش زیادی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای این برنامه در دست، دست‌اندرکاران است.

وی گفت: طرح شهاب بزرگترین برنامه کشور برای شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر است در واقع این برنامه به صورت هم‌افزا اهداف سند راهبردی کشور را در امور نخبگان و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش پیش می‌برد.

معاون بنیاد ملی نخبگان در ادامه تأکید کرد: در سال گذشته برنامه شهاب با هزینه‌ای بیش از 16 میلیارد ریال اجرا شد و در سال جاری با هزینه‌ای حدود 40 میلیارد ریال در حال اجرا است که از این مبلغ هشت میلیارد ریال از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش تأمین شده است.

منتظر بیان کرد:بنیاد ملی نخنبگان در صدد است اصول برنامه شهاب را به عنوان درس یا بخشی از یک درس و یا واحد آموزشی در برنامه آموزشی دانشگاه فرهنگیان وارد‌ کند تا فرد از همان دوران دانشجویی با اصول و مبنای این برنامه آشنا شود. از همین رو بخشی از برنامه شهاب روی آموزش و آشنا کردن والدین با این برنامه متمرکز شده است.

معاون بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: همچنین این بنیاد آمادگی همکاری با جامعه علمی را برای تحقیق و بررسی برنامه شهاب را دارد و این بنیاد از هرگونه فعالیت دانشگاهیان اعم از اعضای هیئت علمی و دانشجویان در قالب فعالیت‌های تحقیقی و رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی با محوریت شناسایی استعداد‌های برتر کودکان استقبال و حمایت ‌می‌کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار